Connect with us

Actualitate

Generația 2008-2020 : În 12 ani de școală au fost 18 miniștri

Publicat

pe

Generația 2008-2020: elevii care în 12 ani de școală au avut 18 miniștri ai Educației. Peste 74.000 de copii care au intrat în clasa I în 2008 nu au mai ajuns la Bacalaureat

Absolvenții de liceu care au susținut anul acesta examenul de Bacalaureat au început școala în septembrie 2008. Au intrat în învățământul obligatoriu în anul cu cea mai mare creștere economică, anul care a precedeat cea mai amplă criză economică recentă și au terminat școala într-un an cu o pandemie care a provocat o nouă criză economică. După 18 ani de școală, din generația 2020 unul din trei elevi (peste 74.000 în total) intrat în clasa I nu a mai ajuns la Bacalaureat, exceptându-i pe cei care au ales școlile profesionale.

Pe 14 septembrie 2008 intrau în clasa I aproximativ 230.000 de elevi, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, citat de Agerpres la acea dată.

Prima numărătoare exactă a acestei generații are loc abia în clasa a VI-a, când elevii susțin Evaluarea Națională din anul 2014, iar raportul oficial arată că 197.700 de elevi erau înscriși în anul școlar 2013-2014 în clasa a VI-a.

Deja, până la acest moment, 32.300 de elevi nu se mai regăseau în clasa a VI-a dintre cei raportați oficial că au intrat în clasa I în urmă cu 6 ani.

În clasa a VIII-a mai erau înscriși 187.018 elevi, potrivit raportului oficial de la simularea de la Evaluarea Națională din anul 2016. Încă 10 mii de elevi au dispărut în doar doi ani de zile.

În examenul propriu-zis de Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a s-au înscris 153.673 de elevi. Asta înseamnă o scădere peste 32 de mii de elevi din primăvară, când aveau loc simulările, până la examenul din iunie. Față de cohorta inițială, diferența ajunge la 76.327 de elevi.

Dintre ei, reușesc să obțină peste media 5 la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a doar 111.598 de elevi, adică 75,1%, potrivit Ministerului Educației.

Admiterea la liceu și cea în învățământul profesional împarte această generație în două, în anul 2016.  Au completat fișe de înscriere 119.578 de elevi, iar 118.661 dintre ei au fost repartizați. Alți peste 32 de mii de elevi au mers spre învățământul profesional și către cel vocațional.

În 2019 elevii de la profilurile teoretic și tehnologic au susținut simularea de Bacalaureat, când erau în clasa a XI-a. Prezența lor la acea simulare a fost de 118.000, potrivit ministerului.

Au ajuns la Bacalaureat 2020 123.800 de absolvenți de clasa a XII-a din promoția actuală. Asta înseamnă că 106.200 de elevi din generația care a intra în clasa I nu a mai ajuns la acest examen al maturității. Pentru cei 32 de mii de elevi care au ales învățământul profesional și vocațional situația este explicabilă, dar mai rămân 74 de mii de elevi din această generație despre care în mod oficial nu există o explicație. Asta înseamnă 32,17% din elevii acestei generații.

Pe parcursul celor 12 ani de școală ai acestor elevi au fost 18 miniștri care s-au perindat la șefia Educației. Au început școala pe vremea Guvernului PNL condus de Călin Popescu Tăriceanu, încheie școala tot cu un guvern PNL.

Lista ministrilor din septembrie 2008 până azi

    1. Cristian Adomniței 5 aprilie 2007 — 6 octombrie 2008 (PNL) (schimbat la nici o lună de la începutul anului școlar, după un an și jumătate de mandat; a introdus tezele unice la clasele a VII-a și a VIII-a, în 2007 și 2008, pentru a înlocui examenele. În ultimii ani, tot mai mulți experți în educație au făcut referire la tezele unice ca soluție fie pentru admiterea la liceu, fie pentru înlocuirea celor 20% din media de admitere la liceu reprezentată astăzi de media claselor V-VIII)
    2. Anton Anton 6 octombrie 2008 — 22 decembrie 2008 (PNL) (a fost schimbat în pragul vacanței de iarnă, după două luni și jumătate de mandat, odată cu schimbarea guvernului)
    3. Ecaterina Andronescu 22 decembrie 2008 — 1 octombrie 2009 (PSD) (deja la al doilea mandat, Andronescu stă mai puțin de un an la șefia ministerului, timp în care apucă să desființeze Școlile de Arte și Meserii)
    4. Emil Boc 1 octombrie 2009 — 23 decembrie 2009 (interimar, dar cu un mandat lung, de aproape 3 luni) (PD-L)
    5. Daniel Funeriu 23 decembrie 2009 — 9 februarie 2012 (PD-L) (are cel mai lung mandat din perioada analizată – promovează actuala Lege a Educației prin asumarea răspunderii Guvernului în Parlament, introduce camere de luat vederi în sălile de clasă, la examenele naționale)
    6. Cătălin Baba 9 februarie 2012 — 7 mai 2012 (PD-L) (un mandat de doar trei luni)
    7. Ioan Mang 7 mai 2012 – 15 mai 2012 (PSD) (ministrul demisionează după o săptămână, în urma a numeroase acuzații de plagiat)
    8. Liviu Pop 15 mai 2012 – 2 iulie 2012 (Ajuns în fruntea ministerului ca politician independent, Liviu Pop a fost președinte al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) Maramureș și printre primele sale măsuri ca ministru s-a numărat reintroducerea reținerii cotizațiilor sindicale direct prin statele de plată ale profesorilor membri de sindicat. Ministerul Educației este de atunci din nou în situația paradoxală a angajatorului care colectează cotizația sindicală, după ce Funeriu eliminase această practică în 2011. Liviu Pop a fost cel care a desființat Consiliul Național pentru Atestarea Diplomelor și Titlurilor Universitare, care anunțase plagiatul lui Victor Ponta – premier la acea vreme)
    9. Ecaterina Andronescu 2 iulie 2012 – 21 decembrie 2012 (PSD) Revenea la minister pentru al treilea mandat după o serie de modificări susținute în Parlament asupra legii Educației.
    10. Remus Pricopie 21 decembrie 2012 – 14 decembrie 2014 (PSD) (al doilea cel mai lung mandat de ministru al Educației, deținut alături de Mihnea Costoiu – ministru delegat pentru Cercetare și Învățământ Superior. În mandatul acestora au loc cele mai ample modificări ale Legii educației Miclea-Funeriu din 2011; acum, concursurile de angajare a profesorilor trec de la școli înapoi la inspectorat, făcând imposibilă din nou sancționarea sau demiterea profesorilor neperformanți. Detalii aici)
    11. Sorin Mihai Cîmpeanu 14 decembrie 2014 – 17 noiembrie 2015 (PC) (la puțin timp de la intrarea sa în guvern, executivul a modificat legea educației astfel încât doctorii să poată renunța la titlul de doctor. Premier era Victor Ponta, care anunțase înainte de această modificare legislativă că renunță la titlul de doctor. Până la urmă, nimeni “nu a beneficiat” de ordinul care deschidea calea amnistierii plagiatorilor, pentru că niciun ministru nu a mai aprobat și metodologia care să operaționalizeze modificarea legislativă)
    12. Adrian Curaj 17 noiembrie 2015 – 5 iulie 2016  (tehnocrat) (un mandat scurt, în care toată atenția publicului a fost canalizată pe rezolvarea problemei plagiatelor, o plagă sângerândă lăsată în urmă de guvernele social-democrate conduse de Victor Ponta. Venit cu o altă procedură de soluționare a plagiatelor decât cea prevăzută de legea 1/2011 în forma inițială, procedură care cerea timp pentru a fi implementată, Curaj a fost schimbat de premierul Cioloș cu rectorul Universității din București).
    13. Mircea Dumitru 7 iulie 2016 – 4 ianuarie 2017 (tehnocrat) (un mandat care nu a clarificat problema plagiatelor, și nici pe cea a evaluării școlilor doctorale; a organizat pentru prima dată la nivelul școlilor și al liceelor un concurs cu teste de nivel internațional pentru funcția de director)
    14. Pavel Năstase 4 ianuarie 2017 – 28 iunie 2017 (PSD) (a introdus posibilitatea ca foștii directori, numiți politic, să poată fi numiți din nou pe funcții, cu mandat temporar)
    15. Liviu Marian Pop 29 iunie 2017 – 29 ianuarie 2018 (PSD) (a introdus manualele editurii unice, care au fost atât de pline de greșeli, încât unele au fost reeditate)
    16. Valentin Popa 29 ianuarie 2018 – 27 septembrie 2018 (PSD) (a pus în practică planul lansat de Liviu Pop privind realizarea tuturor manualelor de editura unică a statului, trecând peste deciziile nefavorabile date de Curtea Constituțională și în lipsa unei legislații care să îi permită acest monopol)
    17. Ecaterina Andronescu 16 noiembrie 2018 – 2 august 2019 (PSD) Un al patrulea mandat care a debutat după ce Andronescu a negat ferm posibilitatea de a prelua șefia Educației de la Liviu Dragnea, liderul de atunci al PSD căruia Ecaterina Andronescu îi ceruse demisia. “Eu nu sunt de vânzare”, declara Ecaterina Andronescu pentru G4Media.ro, la întrebarea dacă nu a primit oferta de a prelua Ministerul Educației, cu doar 2 luni înainte de a-și încălca cuvântul pentru a deveni ministru. Un mandat marcat de o avalanșă de propuneri de modificări ale legislației, lansate pe bandă rulantă în primele luni și retrase, negate, anulate cu o rapiditate fără precedent. A preluat mandatul cu promisiunea lansată sindicatelor de a produce 3 noi legi ale educației, până la 31 martie 2019. Nu a produs niciuna. A fost demisă de Viorica Dăncilă pentru o declarație considerată deplasată în scandalul Călărași.
    18. Monica Anisie 4 noiembrie 2019 – prezent (PNL) După ce fusese secretar de stat pentru învățământ preuniversitar în 2016, Anisie ajunge ministru în guvernul minoritar al PNL. Anunță o serie de modificări pentru repunerea în aplicare a unor prevederi inițiale din Legea Educației Funeriu-Miclea.
    sursa:edupedu.ro

Actualitate

Integrare, Digitalizare, Implicare  pentru cadrele didactice de la Școala Gimnazială ’’Ieremia Irimescu’’, Brusturi

Publicat

pe

De

Din nevoia de ancorare a parcursului didactic la imperativele epocii noastre, Şcoala Gimnazială ,,Ieremia Irimescu” Brusturi a obţinut, pentru perioada 01.10.2022 – 31.03.2024, acceptul de a participa la Cursul de mobilitate Erasmus+ pentru 9 cadre didactice. Tematica propusă și destinaţiile care au găzduit cursanţii au fost de bun augur, oferind, prin formatori bine pregătiţi, cadrul specific de dezvoltare profesională şi personală, dar şi de îmbogăţire culturală inedită.

Programele de formare s-au desfășurat în perioada aprilie-mai 2023, primele două fluxuri în Grecia, iar cel de-al treilea în Spania.

  1. Primul curs, intitulat ICT in your class, s-a desfășurat în perioada 22-29.04.2023, participanţi fiind prof. Costache Stafie, prof. Vasile Luchian, prof. Dumitrel-Ioan Timofte. Acesta a oferit cunoştinţe referitoare la multimedia, TIC şi instrumente web, punându-se accent pe realizarea de activităţi pe diferite platforme. Prin interrelaţionarea dintre participanţi, s-a realizat un util schimb de experienţă şi exemple de bune practici, dar şi exersarea abilităţilor de comunicare într-o limbă străină.

2. În cadrul stagiului de formare Towards the Inclusive classroom. Best practice, organizat în  Kalamata în perioada 7-13.05.2023, cadrele didactice: Rodica Creţu, Maria Alistar, Mariana Olariu  şi-au dezvoltat abilităţile de lucru în echipă și capacitatea de a identifica elevii cu nevoi speciale.

Cursul a oferit un amplu suport teoretic cu aplicabilitate în mediul şcolar, aspect materializat prin activităţile practice propuse. S-a subliniat importanţa inteligenţei emoţionale, o latură importantă a personalităţii copilului, aceasta  fiind răspunzătoare de multiplele afecţiuni întâlnite în rândul elevilor, în contextul actual, cu diferite provocări.

3. Al treilea flux a constat în participarea a trei cadre didactice: Gavriloae Marinela, Ţugui Cristina şi Vrăjitoru Irina-Elena, la modulul  Parents &Teachers: Building Bridges, locaţia fiind Tenerife, Spania. Pe tărâmul dintre ape, pe insula ,,eternei primăveri”, cursul a însemnat o îmbogăţire profesională şi culturală remarcabilă. Abordarea practică, bazată pe realitate şi pe problemele grupului, a condus la accesarea unor noi aptitudini şi competenţe, care vor permite construirea unei relaţii de parteneriat şcoală-familie, în centrul acesteia aflându-se elevul şi dezvoltarea sa educaţională.

Concluzionând, activităţile de mobilitate au în centru multilingvismul, piatra de temelie a proiectului european, cu implicaţii de anvergură pentru educaţie.

Dezvoltarea competenţelor profesionale, a aptitudinilor sociale în alte medii de învăţare, a abilităţilor de comunicare sunt câteva dintre atuurile proiectului care-l promovează ca necesar, accesibil şi eficient în contextul Spaţiului european al educaţiei.

Continua sa citesti

Actualitate

FOTO VIDEO Un nou accident cu români, în Ungaria. Șoferul a murit pe loc

Publicat

pe

De

Un accident tragic a avut loc în apropiere de Báránd, o persoană și-a pierdut viața.

Două microbuze s-au ciocnit frontal la periferia orașului Báránd, la kilometrul 17 al autostrăzii 42. La fața locului s-au deplasat pompieri profesioniști din Püspökladány, Hajdúszoboszló și Karcag – a raportat vineri dimineața managementul dezastrelor.

Ulterior s-a raportat că într-un vehicul călătoreau trei persoane și în celălalt șapte, trei dintre ele fiind prinse în epavă. Unitățile au eliberat pasagerii cu ajutorul echipamentelor de tăiere a tensiunii, iar apoi i-au predat serviciului de ambulanță. Pompierii au scos sub tensiune unul dintre microbuze.

Serviciul Național de Ambulanță a precizat că la fața locului au fost chemate mai multe unități de ambulanță, două persoane au fost transportate la spital cu răni grave și șase persoane cu răni ușoare după ce au fost tratate în stare stabilă. În urma accidentului de circulație, o persoană a suferit răni atât de grave încât a murit pe loc.

La fața locului a trebuit chemat un elicopter ambulanță, iar cu acesta a fost transportat la spital o persoană rănită.

Potrivit declarației poliției, accidentul s-a petrecut în jurul orei 6.15. În timpul anchetei, a fost în vigoare o închidere totală a drumului, care a fost ridicată înainte de ora 12:00.

Continua sa citesti

Actualitate

Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești rămane inchis

Publicat

pe

De

Având în vedere aparițiile recente din presa locală și națională, privitoare la redeschiderea Muzeului Memorial ,,Ion Creangă” Humulești, facem precizarea că la începutul lunii februarie a acestui an a avut loc recepția lucrărilor, iar conform normelor de conservare aplicabile patrimoniului istoric mobil, amenajarea expoziției de bază poate fi făcută într-un interval de 3-6 luni de la încheierea lucrărilor.

Din acest motiv, Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești nu va putea fi vizitat decât la o dată ce va fi ulterior anunțată, dar nu mai târziu de începutul lunii iunie a acestui an.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

SURSA: Complexul Muzeal Național Neamț 

Continua sa citesti

Popular