Connect with us

Actualitate

EXPERIENȚĂ DE FORMARE EUROPEANĂ

Publicat

pe

EXPERIENȚĂ DE FORMARE EUROPEANĂ

Erasmus Plus (sau Erasmus+) este un program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului. Programul pentru perioada 2021-2027 pune un accent puternic pe incluziunea socială, pe tranziția verde și pe cea digitală, dar mai ales pe promovarea participării tinerilor la viața democratică, sprijinind prioritățile și activitățile definite în contextul Spațiului european al educației, în Planul de acțiune pentru educația digitală și în Agenda pentru competențe în Europa.

            În perioada septembrie 2020 – august 2022, Școala Gimnazială Drăgănești a participat, prin intermediul a șapte cadre didactice, la proiectul 2020-1-RO01-KA101-078504, care a avut următoarele obiective: îmbunătățirea relațiilor de comunicare și cooperare cu părinții; utilizarea TIC în procesul educațional; înființarea unei echipe de internaționalizare; plusvaloarea dobândită de fiecare cadru didactic prin experiența inedită la care a participat și prin ceea ce a experimentat, alături de bogăția culturală de care s-a bucurat.

CURSURILE DE FORMARE:

  1. Parents&Teachers – comunicarea dintre școală și părinți.

Cadrele didactice participante – Stafie Alina-Elena și Samson Radu Felicia – și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare și cooperare și au dobândit competențele necesare gestionării unei mai bune relații cu părinții. În urma cursului la care au participat și care s-a desfășurat în Malaga – Spania, și-au dezvoltat tehnici de comunicare non-violentă, au învățat să empatizeze cu interlocutorul și să aplice metode corecte de comunicare, în funcție de situația întâlnită. Cursul a fost organizat de iDevelop Teacher Training pe o durată de 5 zile.

  1. ICT in Education – utilizarea TIC în procesul educațional

Cadrele didactice care au participat la acest curs – Țugui Cristina, Pop Mirela și Butnaru Neculai – și-au îmbunătățit cunoștințele TIC și au dobândit competențele necesare implementării, în procesul de predare-învățare, a unor metode și instrumente inovative care sporesc gradul de atractivitate a materiei școlare: tehnica flipped classroom, utilizarea unor platforme Kahoot, Babadum, ISL Collective, Lyrics Training.

 

  1. Let’s make our school more international: European Project Planning, Design, Management and Funding under Erasmus+internaționalizare

 

Cursul, organizat de Cervantes Training, Madrid, Spania, s-a adresat cadrelor didactice care au dorit să dobândească abilitățile pentru accesarea și gestionarea cu succes a fondurilor europene în domeniul culturii, educației și formării.

Cei doi profesori care au participat la acest curs – Pavăl Mihaela și Sandu Marius –Emanuel – au dobândit, pe parcursul a șapte zile, cunoștințe specifice, abilități și instrumente necesare pentru a concepe propuneri de proiecte eficiente care să le permită să gestioneze un proiect european. De asemenea, formatorii au sprijinit participanții spre crearea condițiilor, în cadrul grupului, de a înființa rețele europene de parteneriat.

 

 

 

Activitățile de mobilitate au avut impact asupra tuturor părților implicate în mod direct sau indirect, prin îmbunătățirea procesului de comunicare dintre școală și părinți, prin atractivitatea procesului educațional datorită inserției instrumentelor și metodelor digitale în procesul de predare-învățare, precum și prin contribuția cadrelor didactice la atingerea obiectivelor din Planul de Dezvoltare European a Școlii.

 

Prof. Țugui Cristina

Prof. Pavăl Mihaela

 

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Integrare, Digitalizare, Implicare  pentru cadrele didactice de la Școala Gimnazială ’’Ieremia Irimescu’’, Brusturi

Publicat

pe

De

Din nevoia de ancorare a parcursului didactic la imperativele epocii noastre, Şcoala Gimnazială ,,Ieremia Irimescu” Brusturi a obţinut, pentru perioada 01.10.2022 – 31.03.2024, acceptul de a participa la Cursul de mobilitate Erasmus+ pentru 9 cadre didactice. Tematica propusă și destinaţiile care au găzduit cursanţii au fost de bun augur, oferind, prin formatori bine pregătiţi, cadrul specific de dezvoltare profesională şi personală, dar şi de îmbogăţire culturală inedită.

Programele de formare s-au desfășurat în perioada aprilie-mai 2023, primele două fluxuri în Grecia, iar cel de-al treilea în Spania.

  1. Primul curs, intitulat ICT in your class, s-a desfășurat în perioada 22-29.04.2023, participanţi fiind prof. Costache Stafie, prof. Vasile Luchian, prof. Dumitrel-Ioan Timofte. Acesta a oferit cunoştinţe referitoare la multimedia, TIC şi instrumente web, punându-se accent pe realizarea de activităţi pe diferite platforme. Prin interrelaţionarea dintre participanţi, s-a realizat un util schimb de experienţă şi exemple de bune practici, dar şi exersarea abilităţilor de comunicare într-o limbă străină.

2. În cadrul stagiului de formare Towards the Inclusive classroom. Best practice, organizat în  Kalamata în perioada 7-13.05.2023, cadrele didactice: Rodica Creţu, Maria Alistar, Mariana Olariu  şi-au dezvoltat abilităţile de lucru în echipă și capacitatea de a identifica elevii cu nevoi speciale.

Cursul a oferit un amplu suport teoretic cu aplicabilitate în mediul şcolar, aspect materializat prin activităţile practice propuse. S-a subliniat importanţa inteligenţei emoţionale, o latură importantă a personalităţii copilului, aceasta  fiind răspunzătoare de multiplele afecţiuni întâlnite în rândul elevilor, în contextul actual, cu diferite provocări.

3. Al treilea flux a constat în participarea a trei cadre didactice: Gavriloae Marinela, Ţugui Cristina şi Vrăjitoru Irina-Elena, la modulul  Parents &Teachers: Building Bridges, locaţia fiind Tenerife, Spania. Pe tărâmul dintre ape, pe insula ,,eternei primăveri”, cursul a însemnat o îmbogăţire profesională şi culturală remarcabilă. Abordarea practică, bazată pe realitate şi pe problemele grupului, a condus la accesarea unor noi aptitudini şi competenţe, care vor permite construirea unei relaţii de parteneriat şcoală-familie, în centrul acesteia aflându-se elevul şi dezvoltarea sa educaţională.

Concluzionând, activităţile de mobilitate au în centru multilingvismul, piatra de temelie a proiectului european, cu implicaţii de anvergură pentru educaţie.

Dezvoltarea competenţelor profesionale, a aptitudinilor sociale în alte medii de învăţare, a abilităţilor de comunicare sunt câteva dintre atuurile proiectului care-l promovează ca necesar, accesibil şi eficient în contextul Spaţiului european al educaţiei.

Continua sa citesti

Actualitate

FOTO VIDEO Un nou accident cu români, în Ungaria. Șoferul a murit pe loc

Publicat

pe

De

Un accident tragic a avut loc în apropiere de Báránd, o persoană și-a pierdut viața.

Două microbuze s-au ciocnit frontal la periferia orașului Báránd, la kilometrul 17 al autostrăzii 42. La fața locului s-au deplasat pompieri profesioniști din Püspökladány, Hajdúszoboszló și Karcag – a raportat vineri dimineața managementul dezastrelor.

Ulterior s-a raportat că într-un vehicul călătoreau trei persoane și în celălalt șapte, trei dintre ele fiind prinse în epavă. Unitățile au eliberat pasagerii cu ajutorul echipamentelor de tăiere a tensiunii, iar apoi i-au predat serviciului de ambulanță. Pompierii au scos sub tensiune unul dintre microbuze.

Serviciul Național de Ambulanță a precizat că la fața locului au fost chemate mai multe unități de ambulanță, două persoane au fost transportate la spital cu răni grave și șase persoane cu răni ușoare după ce au fost tratate în stare stabilă. În urma accidentului de circulație, o persoană a suferit răni atât de grave încât a murit pe loc.

La fața locului a trebuit chemat un elicopter ambulanță, iar cu acesta a fost transportat la spital o persoană rănită.

Potrivit declarației poliției, accidentul s-a petrecut în jurul orei 6.15. În timpul anchetei, a fost în vigoare o închidere totală a drumului, care a fost ridicată înainte de ora 12:00.

Continua sa citesti

Actualitate

Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești rămane inchis

Publicat

pe

De

Având în vedere aparițiile recente din presa locală și națională, privitoare la redeschiderea Muzeului Memorial ,,Ion Creangă” Humulești, facem precizarea că la începutul lunii februarie a acestui an a avut loc recepția lucrărilor, iar conform normelor de conservare aplicabile patrimoniului istoric mobil, amenajarea expoziției de bază poate fi făcută într-un interval de 3-6 luni de la încheierea lucrărilor.

Din acest motiv, Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești nu va putea fi vizitat decât la o dată ce va fi ulterior anunțată, dar nu mai târziu de începutul lunii iunie a acestui an.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

SURSA: Complexul Muzeal Național Neamț 

Continua sa citesti

Popular