Connect with us

Actualitate

Tabloul şcolii, la început de 2022

Publicat

pe

Sondaj World Vision România. Tabloul şcolii, la început de 2022: Jumătate dintre părinţi şi profesori vor măşti gratuite, dacă cele textile se interzic, mai puţin de 1 din 4 profesori s-ar vaccina pentru ca şcoala să rămână deschisă, 70% dintre părinţi nu vor să-şi vaccineze copiii

  

București, 10 ianuarie 2022. Tabloul începutului de an în ceea ce priveşte şcoala în România rurală jumătate dintre profesori şi părinţi sunt de acord cu interzicerea folosirii măştilor textile la şcoală doar dacă se vor asigura măşti medicinale gratuite. În plin val cinci al pandemiei, deşi 59% dintre părinţi şi 65% dintre profesori cred că şcolile nu ar trebui închise, intenţia de vaccinare în mediul rural rămâne în continuare mică: mai puţin de un sufert dintre profesori s-ar vaccina pentru ca şcoala să rămână deschisă şi 70% dintre părinţi nu vor în continuare să-şi vaccineze copiii, conform unui sondaj efectuat de Fundaţia World Vision România în prima săptămână a lunii ianuarie în mediul rural.

 

În peste 90% dintre cazuri testarea copiilor se face acasă, de către părinţi, însă mai puţin de jumătate dintre aceştia spun că au înţeles uşor ce trebuie să facă, spun datele din sondajul citat mai sus.

 

Problema măştilor: Măşti conforme distribuite gratuit în şcoli

 

Jumătate dintre părinţi şi profesori sunt de acord să se interzică măştile textile doar dacă se asigură gratuit măşti conforme. 1 din 10 nu sunt de acord cu această decizie şi un procent similar nu ştiu ori nu vor să răspundă.

 

Mai mult de o treime dintre părinţii din mediul rural chestionaţi au spus că şcoala nu asigură deloc măşti şi sunt nevoiţi să le cumpere ei copiilor. Legat de suma pe care o cheltuiesc pentru măşti, aproape jumătate dintre părinţi au spus că între 30 şi peste 50 lei pe lună (12 % au spus că dau mai mult de 50 de lei pentru că au mai mulţi copii). Aproape 1 din 10 au spus că nu cheltuiesc pentru că au cumpărat măşti textile la un moment dat şi le folosesc pe acelea. 9% alocă în jur de 10-20 de lei, chiar dacă au mai mulți copii, pentru că uneori mai folosesc masca și două zile la rând. 1 din 5 familii respondente au venituri sub 1.000 de lei pe lună.

 

Intenţia de vaccinare rămâne mică în mediul rural: 70% dintre părinți nu vor să-și vaccineze copiii

 

Deşi 59% dintre părinţi şi 65% dintre profesori cred că şcolile nu ar trebui închise în valul cinci al pandemiei, intenţia de vaccinare în mediul rural rămâne în continuare mică. Astfel, 70% dintre părinţi nu şi-au vaccinat copiii mai mari de 12 ani, 20% se mai gândesc şi doar 10% răspund că au copiii vaccinaţi. Legat de intenţia de vaccinare pentru copiii cu vârsta între 5 și 11 ani atunci când acest lucru ar fi posibil, 70% nu ar face acest lucru, 20% se mai gândesc şi doar 10% i-ar lăsa să se vaccineze.

 

Când vine vorba despre profesori, 70% au răspuns că sunt vaccinaţi. Însă întrebaţi dacă s-ar vaccina în cazul în care menţinerea şcolilor deschise ar depinde de rata de vaccinare a profesorilor, mai puţin de 1 din 4 (23%) au răspuns că ar face acest lucru pentru ca şcoala să se desfăşoare în format fizic.

 

Testare COVID-19: Care a fost cea mai dificilă parte pentru părinţi

 

Legat de testarea COVID-19 elevilor, peste 90% dintre părinţi şi profesori au spus că, în cazul şcolii lor, testarea s-a făcut acasă, de către părinţi. Deşi 76% dintre profesori au spus că, din câte ştiu ei, părinţii au efectuat acasă testele COVID-19, 63% cred că această testare ar trebui să se facă la şcoală, de către asistenţii medicali. 70% dintre profesori au spus că nu pot efectua testele la şcoală pentru că sunt prea mulți copii și s-ar pierde prea mult din timpul de predare.

 

Mai puţin de jumătate dintre părinţi au spus că li s-a părut uşor procesul de testare şi au înţeles instrucţiunile. Peste 40% spun că s-au descurcat pentru că li s-a arătat la şcoală cum să procedeze de către cadrele didactice sau asistenţi, iar 10% au spus că li s-a părut un proces dificil şi au cerut ajutorul unor cunoștințe/asistent medical/profesor ori au căutat pe Youtube cum se face testarea.

 

Legat de cea mai dificilă parte cu privire la testarea copiilor acasă, pentru aproape 70% dintre părinţi a fost recoltarea probelor, pentru 18% a fost dificil să înţeleagă cum se face testul, iar pentru aproape 15% a fost dificil să facă testele în aceeaşi zi pentru mai mulţi copii.

 

“După aproape doi ani de pandemie, din păcate, vedem că sistemul de educaţie este în continuare nepregătit, fără un plan concret pentru a continua fără sincope procesul de învăţare. Suntem în plin val cinci, ne luptăm cu o variantă a virusului extrem de contagioasă şi, în acelaşi timp, vorbim de lipsă de teste în şcoli, reguli care se schimbă de la o zi la alta, copii care nu au nici măcar măşti pentru a se proteja. Pentru cei mai vulnerabili copii, accesul la educaţie pare o utopie. În acelaşi timp, în mediul rural retincenţa cu privire la vaccinare este în continuare foarte mare. Toate premisele arată o răspândire foarte mare a virusului şi, prin urmare, închiderea din nou a şcolilor. În acelaşi timp, şcoala online rămâne la fel de nepregătită. Sistemul de educaţie alege să se lupte cu mâinile goale cu această pandemie şi pierde de fiecare dată.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

 

World Vision România solicită autorităţilor claritate şi coerenţă în legătură cu deciziile referitoare la desfăşurarea şcolii, descentralizarea deciziei cu privire la menţinerea şcolilor deschise în funcţie de specificul fiecărei şcoli: rata de infectare în localitate, numărul de copii, rata de infectare în şcoală, rata de infectare la nivel de comunitate.

În acelaşi timp, considerăm că digitalizarea sistemului de educaţie trebuie să fie o prioritate pe termen mediu şi lung pentru Ministerul Educaţiei: şcoala online nu a fost doar o soluţie de avarie, ea trebuie integrată în învăţământul clasic și trebuie continuat ceea ce s-a construit în primele luni de pandemie. În plus, pe termen scurt, solicităm ca, mai ales în cazul şcolilor cu multe familii vulnerabile, să fie puse la dispoziţia elevilor şi cadrelor didactice măşti conforme gratuite, dezinfectant, precum şi un instructaj acordat părinţilor şi profesorilor pentru împiedicarea, în măsura în care este posibil, a răspândirii virusului.

 

Despre World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educatie, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.

www.worldvision.ro

http://www.facebook.com/WorldVisionRomania

http://blog.worldvision.ro/

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

VIDEO AUR la Targu Neamt, 24 ianuarie 2022

Publicat

pe

De

Continua sa citesti

Actualitate

FOTO 163 de ani de la Unirea Principarelor Române la Seminarul Teologic de la Mănăstirea Neamț

Publicat

pe

De

Serbarea a 163 de ani de la Unirea Principarelor Române a constituit un moment de sărbătoare și de mare bucurie la Seminarul Teologic de la Mănăstirea Neamț. Cu acest prilej, elevii și profesorii au participat la un program cultural-artistic cu scopul redescoperi importanta covârșitoare a evenimetului de la 24 ianuarie 1859.
Având genericul „Hai să dăm mână cu mână”, activitatea a debutat printr-un cuvânt de deschidere adresat de Prof. Mirel Gălușcă care a subliniat importața actului de la 24 ianuarie 1859 și că readucerea în atenție a acestor evenimente reprezintă un gest firesc, Unirea Principatelor fiind dintru început salutată cu mult entuziasm de către elevii de atunci ai școlii.
După cuvântul de deschidere, a urmat punctul culminant al întâlnirii, conferința invitatului special, a domnului Lect. Univ. Dr. Bogdan Adrian Ceobanu, cadru didactic la Facultatea de Istorie din Iași, specialist în Istoria Modernă a Românilor, care a realizat o comunicare deosebit de consitentă și incitantă ce a avut ca subiect: „Diplomații Unirii Principatelor”. Întâlnirea a fost moderată de prof. Gălușcă Mirel care a adresat invitatului și întrebările venite din partea elevilor dornici să cunoască mai multe sau să le fie lămurite chestiuni legate de proeminenta personalitate a „Domnului Unirii”.
Elevii au omagiat actul unirii prin cântece și un recital de poezii. Printre poeziile aduse în atenția publicului a fost și „Imnul lui Cuza” – un poem dedicat marelui domnitor, scris de către viitorul episcop cronicar Narcis Crețulescu, elev la seminarul de la Neamț în timpul Unirii Principatelor. Așezat pe note de fratele Mihail Ardeleanu, Imnul lui Cuza a fost cântat de elevii de atunci în jurul monumetului „Movila Unirii”, ridicat tot de seminariști în cinstea împlinirii dezideratului de veacuri al românilor. Recitalul de poezii a fost urmat de punerea în scenă a scenetei „Moș Ion Roată și Unirea” de către elevi din clasa a XI-a Arte.
O intervenție deosebită a fost și cea a părintelui Radu Mazilu, fost profesor de istorie la seminarul nemțean, care a evidențiat câtea aspecte legate proiectele de unire din secolele XVII-XVIII. Corul seminarului a transpus istoria în cântec, intonând „Hora Unirii”, „Avem o mândră țară” și „Pe-al nostru steag”. Momentul artistic a fost urmat de o prezentare a elevului Mihalache Eugen din clasa a XII-a Pastorală care a reliefat evenimetele derulate la Iași și București ce au condus la înfăptuirea Unirii.
Concluziile evenimentului au fost prezentate de către Părintele Profesor Viorel Romus Laiu, directorul seminarului, care a evidențiat importanța acestor evenimente în viața elevilor și a școlii precum și faptul că Seminarul de la Mănăstirea Neamț își dorește să formeze și buni patrioți.
Evenimentul a fost încheiat într-o notă sesibilă întrucât a fost vernisată o expoziție cu lucrări dedicate Unirii realizate de către elevii școlii, coordonați de către prof. Oana Grădinaru și prof. Dan Țârdea, urmată de tradionala Horă a Unirii în jurul monumentului ridicat de elevii seminariști în anul 1859.
Prof. Bălău Marcela și Mirel Gălușcă
Continua sa citesti

Actualitate

VIDEO Hai să dăm mână cu mână! 163 de ani de la Unirea Principatelor Române!

Publicat

pe

De

Pe 24 ianuarie se împlinesc 163 de ani de la dubla alegere a lui Alexandru Ioan Cuza. Două discursuri sintetizează importanța acestui eveniment, două discursuri diferite, două discursuri care sunt și astăzi actuale și care ne îndeamnă la a medita și a ne gândi la ce înseamnă misiunea și crezul unui conducător.
În discursul său din Adunarea Electivă a Moldovei din 5 ianuarie 1859 cu prilejul alegerii lui Cuza ca domn al Moldovei, Kogălniceanu spunea:
“Măria Ta eşti chemat să o deschizi! Fii, dar, omul epocii; fă ca legea să înlocuiască arbitrariul; fă ca legea să fie tare; iar tu, Măria Ta, ca Domn, fii bun, fii blând, fii bun mai ales pentru acei pentru care mai toţi Domnii trecuţi au fost nepăsători sau răi. Nu uita că dacă cincizeci de deputaţi te-au ales Domn, însă ai să domneşti peste două milioane de români. Fă, dar, ca Domnia ta să fie cu totul de pace şi de dreptate, împacă patimile şi urile dintre noi şi reintrodu în mijlocul nostru strămoşească frăţie. Fii simplu, Măria Ta, fii bun, fii Domn cetăţean; urechea ta să fie pururea deschisă la adevăr şi închisă la minciuni şi linguşire.”
La București pe 24 ianuarie deputatul Vasile Boerescu, în şedinţa Adunării Elective a Munteniei spunea:
“Domnilor pentru ce suntem împărţiţi în două câmpuri? Pentru ce ne numim noi şi voi? Ori nu suntem toţi români? Ori nu avem toţi aceeaşi patrie? Ori nu suntem toţi fiii aceleaşi mame? Pentru ce să zicem noi şi voi? De ce să nu zicem noi, românii? Nu avem toţi aceeaşi amoare comună? Care este cauza diviziunii noastre? Care este mărul de discordie dintre noi?”
Avem datoria să apăram și să cinstim cele 3 elemente ale identității noastre-limba, istoria și credința. Trebuie să ne amintim de momentele importante ale istorie naționale mereu și nu doar la moment festive, să fim români și mândri de asta oricând și oriunde pentru ca așa cum spunea și Kogălniceanu, „Neam de neamul meu a fost român… însă chestia nu este cine este român mai mult sau mai puțin, chestia este cine apără o idee mai dreaptă”.

Indiferent în ce colț al țării ne aflăm sau unde departe în lume suntem plecați, să nu uităm niciodată că toți “suntem de-o mamă”.
La mulți ani, România!💙💛❤️
163 de ani de la Unirea Principatelor Române!
Glorie eternă făuritorilor Unirii!
Continua sa citesti

Popular