Connect with us

Actualitate

Șoferii care nu au cauciucuri de iarnă riscă amenzi usturătoare

Publicat

pe

Cauciucurile de vară trebuie înlocuite cu cele de iarnă începand cu data de 1 noiembrie.  Deși șoferii știu că se apropie iarna, mulți conducători nu se grăbesc să-și echipeze mașina corespunzător. 

 

Perioada în care este obligatorie dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, sancțiunile acordate șoferilor care nu se conformează cu echiparea corespunzătoare a mașinilor și tipurile de anvelope conforme sunt prevăzute în Codul Rutier, mai exact în Ordonanța 5/2011, supranumită și „Legea cauciucurilor de iarnă”, intrată în vigoare de la 1 noiembrie 2011. De aici şi confuzia generală cu schimbarea anvelopelor in prima zi a lunii noiembrie.

Din 1997, MALUCO este furnizorul numarul 1 de piese auto, uleiuri, anvelope, acumulatori, accesorii, echipamente pentru masini, distribuitor autorizat al celor mai consacrati producatori pe segmentul aftermarket mecanica, lider in Tg. Neamt pe segmentul de piese originale si elemente de caroserie aftermarket.
Colaborăm cu cei mai importanţi producători şi dealeri români şi străini de piese şi accesorii auto. Varietatea furnizorilor ne permite să abordăm piaţa cu o combinaţie optimă preţ-calitate, ceea ce ne asigură avantaje concurenţiale.
Serviciile noastre sunt construite pe baza nevoilor diverse ale clientilor. Indiferent de situatie, gasim intotdeauna optiunile potrivite si ne ajutam clientii sa aleaga cea mai buna solutie pentru a obtine rezultatele dorite. Profesionalismul firmei este demonstrat de rezultate
MALUCO se doreşte a fi o firmă de viitor cu personal calificat, stoc disponibil si distribuţie prompta. Având tradiţie în afaceri cu piese auto, MALUCO se adresează atât service-urilor cât şi consumatorilor finali, are soluţii optime pentru autoturisme, 4×4, autoutilitare si utilaje agricole.

Fenomenele meteo precum poleiul, zăpada, înghețul sau chichiura impun folosirea anvelorpelor de iarnă pentru autoturisme, autoutilitare și alte vehicule de transport. Cum, în unele zone din țară, iarna și-a făcut deja simțită prezența din luna octombrie, Poliția Română a anunțat încă de atunci că a început sezonul anvelopelor de iarnă obligatorii.

Potrivit actului normativ, cei care circulă pe drumuri publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei sunt obligați să aibă anvelope de iarnă.

„Chiar dacă drumul este uscat, se pot întâlni porţiuni unde există risc de formare a poleiului, de aceea, nu conduceți, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă.

Este sancţionată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante”, au informat autoritățile.

Totuşi, când devine obligatorie montarea cauciucurilor de iarnă

Nu este specificată o dată clară de la care montarea anvelopelor de sezon este obligatorie. „De regulă, este recomandat să treci la anvelopele de iarnă atunci când temperaturile diurne au valoarea de sub 7 grade Celsius, pentru 3 zile consecutive”, au precizat experiţii auto de la autovit.ro.

Totusi, legea nu prevede expres schimbarea cauciucurilor, însă sancționează circulația pe drumurile acoperite de zăpadă fără astfel de anvelope, au declarat specialistii auto de la Businesslease.

“Actul normativ din România care se referă la cauciucurile de iarnă, deși te-ai aștepta să fie Codul Rutier, nu este acesta. Este vorba, în schimb, de Ordonanța de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost modificată și completată cu anumite prevederi legate de anvelopelede iarnă în anul 2011, moment de la care s-a instituit și obligația montării acestora pe timpul sezonului rece.

Ordonanța menționată nu folosește noțiunea de cauciucuri de iarnă, ci pe cea de anvelope de iarnă. Potrivit definiției, acestea sunt anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor. Despre cum să le recunoști vei găsi informații în secțiunea următoare. Așadar, introducerea acestor prevederi rezidă din legislația Uniunii Europene, care este aplicabilă tuturor statelor membre, inclusiv României”, au explicat cei de la Businesslease.

Potrivit art. 102 alin. (1), pct. 28 din OUG 195/2002, constituie contravenție „conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă […]”.

În plus, în cazul autovehiculelor de marfă de peste 3,5 tone și al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaun, există și obligativitatea montării pe roți a lanțurilor sau altor echipamente antiderapante certificate.

„Ca atare, data de 1 noiembrie, pe care mulți soferi o consideră ca fiind cea de la care se face trecerea la aceste anvelope, nu are un temei juridic, însă ca moment orientativ este bun, deoarece, începând cu luna noiembrie, nu este nicio surpriza ca zăpezile și poleiul să-și facă apariția”, potrivit businesslease.ro.

Concluzia este că din momentul în care drumul s-a acoperit de zăpada, polei sau gheață, nu trebuie să ieși cu mașina fără sa fii exhipat cu anvelope de iarnă.

Ce se întâmplă dacă te opreste politia iar mașina nu este echipată cu cauciucuri de iarnă

Dacă ești oprit de poliție atunci când drumurile sunt acoperite de zăpadă, gheață sau polei, iar mașina nu este echipată cu anvelope de iarnă sau all season, riști să fii amendat și să ți se rețină talonul auto până la momentul în care faci dovada montării cauciucurilor corespunzătoare

Poliția Română transmite că amenda este prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 și 2.900 lei), iar sancțiunea contravențională este însoțită și de măsura reținerii certificatului de înmatriculare.

Polițiștii transmit șoferilor să evite să conducă, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă.

Mai mult, indiferent de prevederile legislative, trebuie reținut că acest echipament este menit să mențină siguranța în trafic atunci când condițiile meteo sunt mai puțin favorabile.

Care sunt anvelopele de iarnă pe care trebuie să folosești

Pentru a le recunoaște, trebuie să le urmărești pe ele care au simbolul alpin, și anume un munte cu un fulg de nea în interior, acestea fiind acceptate atât în UE cât și în alte țări. De asemenea, sunt acceptate și pneurile cu literele M+S (mud + snow), marcaj definit în legislația UE.

Acestea din urmă sunt anvelopele all season, pe care le poți folosi pe tot parcursul anului. Cele recomandate sunt cele cu simbolul alpin, acestea fiind testate pentru condițiile cele mai grele de zăpadă.

Precizările Registrului Auto Român

Marcajele care trebuie să fie prezente pe anvelope pentru ca acestea să fie considerate din punct de vedere legal cauciucuri de iarnă sunt confirmate și de către reprezentanții Registrului Auto Român (RAR).

Așadar, potrivit instituției, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (insemnând mud and snow, noroi si zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră.

În comunicatul emis de Registrul Auto Român mai este subliniat faptul că „atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M si S, nu există sancțiuni”.

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Exclusivități din zona Neamțului. Naționale, europene și mondiale (XV)

Publicat

pe

De

 

Știați că, primul campion național de raliu s-a născut la Târgu-Neamț?

 

 

 

 

 

Este vorba despre Mircea Ilioaea, inginer mecanic și pilot de raliu, născut în 1938, la Târgu-Neamț. Absolvent al Facultății de Mecanică din cadrul Politehnicii din București, debutează ca pilot de raliu la prima ediție a campionatului național, cea din 1969, pe care o câștigă, alături de Gelu Man, cu o mașină Dacia 1100. Inginer la Fabrica Dacia de la Colibași, a pus bazele echipei de raliuri a fabricii. În campionatul național, s-a impus de opt ori în clasamentul de etapă. În 1980 câștigă un nou campionat național de raliu. A trecut în neființă în 2012

 

Prof. Emanuel Bălan

Sursa: Emanuel Bălan, Personalități de pe meridianul Ozana. Mic dicționar, Editura PIM, Iași, 2022, pp. 93-94.

Sursa imaginii: https://www.raliulbrasovului.ro/intalnire-cu-trecutul/

Continua sa citesti

Actualitate

Primarul Andrei Carabelea a început campania electorală?

Publicat

pe

De

Știe cineva cât ne costă să ținem „în cârcă” primăria Piatra Neamț?
Spre luare aminte, in 2021 suma (salarii, prime, bonusuri, etc) a fost de 57 milioane lei.
O fi mult, o fi puțin!
Doar întreb.
Că o stranie coincidență, aceeași sumă, au plătit-o și orădenii anul trecut pentru primăria lor.
Numai că, bugetul Oradei este de 8 ori mai mare decât al nostru la Piatra Neamț.
Concluzia: plătim din greu, incompetența.
Acum vă las cu primarul Carabelea într-o „scenetă” cu public în cartierul Precista.

Continua sa citesti

Actualitate

VIDEO Conferinta proiect „Bullying de la cauză la efect”

Publicat

pe

De

Comunicat de presă,
Vă facem cunoscut faptul că în urma analizei proiectului „Bullying de la cauză la efect” depus la Consiliul Județean Neamț în luna aprilie 2022, am fost declarați eligibili și admiși spre finanțare.
Scopul acestui proiect este de a evalua dimensiunile fenomenului de bullying în instituțiile școlare preuniversitare din orașul Târgu Neamț.
Studiul pornește de la nevoia de informaţii, de tip calitativ şi cantitativ, cu privire la fenomenul bullying-ului, în vederea unei mai bune înțelegeri a motivaţiilor care stau la baza acestor comportamente şi a dimensiunii acestui fenomen în contextul social din orașul Târgu Neamț.
Aceasta este prima etapa dintr-un proiect mult mai complex ce urmează a fi implementat ulterior și care va viza combaterea unui fenomen periculos atât fizic cât și psihic întâlnit tot mai des în rândul copiilor și adolescenților.
Astfel, principalele obiective ale cercetării sunt:
– Descrierea modului în care copiii percep bullying-ul, a atitudinilor şi comportamentelor lor.
– Măsurarea incidenţei cazurilor de bullying la nivelul şcolii.
– Percepțiile și atitudinile cadrelor didactice privind fenomenul bullying.
– Percepțiile și atitudinile părinților privind fenomenul bullying.
– Identificarea situaţiilor de bullying.
– Identificarea cauzelor generatoare de bullying.
Metoda de cercetare va fi ancheta bazată pe chestionare autoadministrate de către elevi, cadre didactice și părinți. Suplimentar, se vor solicita instituțiilor colaboratoare date privind activitățile specifice în prevenirea și combaterea bullying-ului în școli.
Ulterior administrării chestionarelor și centralizării datelor, A.I.C.D.L. va elabora un raport cu privire la dimensiunile fenomenului de bullying în instituțiile școlare preuniversitare din orașul Targu Neamț.
Datele raportului vor fi prezentate în cadrul unei întâlniri la care vor participa reprezentanții școlilor, a autorităților publice locale, serviciilor de asistență socială, poliție, elevi și părinți. În cadrul acestei întâniri se va contura și formarea unui grup de lucru care va propune și elabora intrumente de prevenire și limitare a bullying-ului în școli.
Reamintim faptul că Asociația de Inițiativă Civică și Dezvoltare Locală Neamț a fost înființată în anul 2020, este o organizație umanitară, neguvernamentală, apolitică și non-profit iar scopul ei este de a schimba pozitiv societatea, devenind o punte de legătură între cei care doresc să ajute și cei care au nevoie de ajutor. Activitatea AICDL se bazează exclusiv pe voluntariat, având sloganul „Ajută-ne să-i ajutăm”.
Ne dorim să putem aduce o schimbare în comunitatea în care trăim și fiecare dintre noi să poată să se implice deoarece doar împreună putem reuși.

Continua sa citesti

Popular