Connect with us

Actualitate

Șoferii care nu au cauciucuri de iarnă riscă amenzi usturătoare

Publicat

pe

Cauciucurile de vară trebuie înlocuite cu cele de iarnă începand cu data de 1 noiembrie.  Deși șoferii știu că se apropie iarna, mulți conducători nu se grăbesc să-și echipeze mașina corespunzător. 

 

Perioada în care este obligatorie dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, sancțiunile acordate șoferilor care nu se conformează cu echiparea corespunzătoare a mașinilor și tipurile de anvelope conforme sunt prevăzute în Codul Rutier, mai exact în Ordonanța 5/2011, supranumită și „Legea cauciucurilor de iarnă”, intrată în vigoare de la 1 noiembrie 2011. De aici şi confuzia generală cu schimbarea anvelopelor in prima zi a lunii noiembrie.

Din 1997, MALUCO este furnizorul numarul 1 de piese auto, uleiuri, anvelope, acumulatori, accesorii, echipamente pentru masini, distribuitor autorizat al celor mai consacrati producatori pe segmentul aftermarket mecanica, lider in Tg. Neamt pe segmentul de piese originale si elemente de caroserie aftermarket.
Colaborăm cu cei mai importanţi producători şi dealeri români şi străini de piese şi accesorii auto. Varietatea furnizorilor ne permite să abordăm piaţa cu o combinaţie optimă preţ-calitate, ceea ce ne asigură avantaje concurenţiale.
Serviciile noastre sunt construite pe baza nevoilor diverse ale clientilor. Indiferent de situatie, gasim intotdeauna optiunile potrivite si ne ajutam clientii sa aleaga cea mai buna solutie pentru a obtine rezultatele dorite. Profesionalismul firmei este demonstrat de rezultate
MALUCO se doreşte a fi o firmă de viitor cu personal calificat, stoc disponibil si distribuţie prompta. Având tradiţie în afaceri cu piese auto, MALUCO se adresează atât service-urilor cât şi consumatorilor finali, are soluţii optime pentru autoturisme, 4×4, autoutilitare si utilaje agricole.

Fenomenele meteo precum poleiul, zăpada, înghețul sau chichiura impun folosirea anvelorpelor de iarnă pentru autoturisme, autoutilitare și alte vehicule de transport. Cum, în unele zone din țară, iarna și-a făcut deja simțită prezența din luna octombrie, Poliția Română a anunțat încă de atunci că a început sezonul anvelopelor de iarnă obligatorii.

Potrivit actului normativ, cei care circulă pe drumuri publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei sunt obligați să aibă anvelope de iarnă.

„Chiar dacă drumul este uscat, se pot întâlni porţiuni unde există risc de formare a poleiului, de aceea, nu conduceți, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă.

Este sancţionată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante”, au informat autoritățile.

Totuşi, când devine obligatorie montarea cauciucurilor de iarnă

Nu este specificată o dată clară de la care montarea anvelopelor de sezon este obligatorie. „De regulă, este recomandat să treci la anvelopele de iarnă atunci când temperaturile diurne au valoarea de sub 7 grade Celsius, pentru 3 zile consecutive”, au precizat experiţii auto de la autovit.ro.

Totusi, legea nu prevede expres schimbarea cauciucurilor, însă sancționează circulația pe drumurile acoperite de zăpadă fără astfel de anvelope, au declarat specialistii auto de la Businesslease.

“Actul normativ din România care se referă la cauciucurile de iarnă, deși te-ai aștepta să fie Codul Rutier, nu este acesta. Este vorba, în schimb, de Ordonanța de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost modificată și completată cu anumite prevederi legate de anvelopelede iarnă în anul 2011, moment de la care s-a instituit și obligația montării acestora pe timpul sezonului rece.

Ordonanța menționată nu folosește noțiunea de cauciucuri de iarnă, ci pe cea de anvelope de iarnă. Potrivit definiției, acestea sunt anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor. Despre cum să le recunoști vei găsi informații în secțiunea următoare. Așadar, introducerea acestor prevederi rezidă din legislația Uniunii Europene, care este aplicabilă tuturor statelor membre, inclusiv României”, au explicat cei de la Businesslease.

Potrivit art. 102 alin. (1), pct. 28 din OUG 195/2002, constituie contravenție „conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă […]”.

În plus, în cazul autovehiculelor de marfă de peste 3,5 tone și al celor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaun, există și obligativitatea montării pe roți a lanțurilor sau altor echipamente antiderapante certificate.

„Ca atare, data de 1 noiembrie, pe care mulți soferi o consideră ca fiind cea de la care se face trecerea la aceste anvelope, nu are un temei juridic, însă ca moment orientativ este bun, deoarece, începând cu luna noiembrie, nu este nicio surpriza ca zăpezile și poleiul să-și facă apariția”, potrivit businesslease.ro.

Concluzia este că din momentul în care drumul s-a acoperit de zăpada, polei sau gheață, nu trebuie să ieși cu mașina fără sa fii exhipat cu anvelope de iarnă.

Ce se întâmplă dacă te opreste politia iar mașina nu este echipată cu cauciucuri de iarnă

Dacă ești oprit de poliție atunci când drumurile sunt acoperite de zăpadă, gheață sau polei, iar mașina nu este echipată cu anvelope de iarnă sau all season, riști să fii amendat și să ți se rețină talonul auto până la momentul în care faci dovada montării cauciucurilor corespunzătoare

Poliția Română transmite că amenda este prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 și 2.900 lei), iar sancțiunea contravențională este însoțită și de măsura reținerii certificatului de înmatriculare.

Polițiștii transmit șoferilor să evite să conducă, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă.

Mai mult, indiferent de prevederile legislative, trebuie reținut că acest echipament este menit să mențină siguranța în trafic atunci când condițiile meteo sunt mai puțin favorabile.

Care sunt anvelopele de iarnă pe care trebuie să folosești

Pentru a le recunoaște, trebuie să le urmărești pe ele care au simbolul alpin, și anume un munte cu un fulg de nea în interior, acestea fiind acceptate atât în UE cât și în alte țări. De asemenea, sunt acceptate și pneurile cu literele M+S (mud + snow), marcaj definit în legislația UE.

Acestea din urmă sunt anvelopele all season, pe care le poți folosi pe tot parcursul anului. Cele recomandate sunt cele cu simbolul alpin, acestea fiind testate pentru condițiile cele mai grele de zăpadă.

Precizările Registrului Auto Român

Marcajele care trebuie să fie prezente pe anvelope pentru ca acestea să fie considerate din punct de vedere legal cauciucuri de iarnă sunt confirmate și de către reprezentanții Registrului Auto Român (RAR).

Așadar, potrivit instituției, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (insemnând mud and snow, noroi si zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră.

În comunicatul emis de Registrul Auto Român mai este subliniat faptul că „atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M si S, nu există sancțiuni”.

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Integrare, Digitalizare, Implicare  pentru cadrele didactice de la Școala Gimnazială ’’Ieremia Irimescu’’, Brusturi

Publicat

pe

De

Din nevoia de ancorare a parcursului didactic la imperativele epocii noastre, Şcoala Gimnazială ,,Ieremia Irimescu” Brusturi a obţinut, pentru perioada 01.10.2022 – 31.03.2024, acceptul de a participa la Cursul de mobilitate Erasmus+ pentru 9 cadre didactice. Tematica propusă și destinaţiile care au găzduit cursanţii au fost de bun augur, oferind, prin formatori bine pregătiţi, cadrul specific de dezvoltare profesională şi personală, dar şi de îmbogăţire culturală inedită.

Programele de formare s-au desfășurat în perioada aprilie-mai 2023, primele două fluxuri în Grecia, iar cel de-al treilea în Spania.

  1. Primul curs, intitulat ICT in your class, s-a desfășurat în perioada 22-29.04.2023, participanţi fiind prof. Costache Stafie, prof. Vasile Luchian, prof. Dumitrel-Ioan Timofte. Acesta a oferit cunoştinţe referitoare la multimedia, TIC şi instrumente web, punându-se accent pe realizarea de activităţi pe diferite platforme. Prin interrelaţionarea dintre participanţi, s-a realizat un util schimb de experienţă şi exemple de bune practici, dar şi exersarea abilităţilor de comunicare într-o limbă străină.

2. În cadrul stagiului de formare Towards the Inclusive classroom. Best practice, organizat în  Kalamata în perioada 7-13.05.2023, cadrele didactice: Rodica Creţu, Maria Alistar, Mariana Olariu  şi-au dezvoltat abilităţile de lucru în echipă și capacitatea de a identifica elevii cu nevoi speciale.

Cursul a oferit un amplu suport teoretic cu aplicabilitate în mediul şcolar, aspect materializat prin activităţile practice propuse. S-a subliniat importanţa inteligenţei emoţionale, o latură importantă a personalităţii copilului, aceasta  fiind răspunzătoare de multiplele afecţiuni întâlnite în rândul elevilor, în contextul actual, cu diferite provocări.

3. Al treilea flux a constat în participarea a trei cadre didactice: Gavriloae Marinela, Ţugui Cristina şi Vrăjitoru Irina-Elena, la modulul  Parents &Teachers: Building Bridges, locaţia fiind Tenerife, Spania. Pe tărâmul dintre ape, pe insula ,,eternei primăveri”, cursul a însemnat o îmbogăţire profesională şi culturală remarcabilă. Abordarea practică, bazată pe realitate şi pe problemele grupului, a condus la accesarea unor noi aptitudini şi competenţe, care vor permite construirea unei relaţii de parteneriat şcoală-familie, în centrul acesteia aflându-se elevul şi dezvoltarea sa educaţională.

Concluzionând, activităţile de mobilitate au în centru multilingvismul, piatra de temelie a proiectului european, cu implicaţii de anvergură pentru educaţie.

Dezvoltarea competenţelor profesionale, a aptitudinilor sociale în alte medii de învăţare, a abilităţilor de comunicare sunt câteva dintre atuurile proiectului care-l promovează ca necesar, accesibil şi eficient în contextul Spaţiului european al educaţiei.

Continua sa citesti

Actualitate

FOTO VIDEO Un nou accident cu români, în Ungaria. Șoferul a murit pe loc

Publicat

pe

De

Un accident tragic a avut loc în apropiere de Báránd, o persoană și-a pierdut viața.

Două microbuze s-au ciocnit frontal la periferia orașului Báránd, la kilometrul 17 al autostrăzii 42. La fața locului s-au deplasat pompieri profesioniști din Püspökladány, Hajdúszoboszló și Karcag – a raportat vineri dimineața managementul dezastrelor.

Ulterior s-a raportat că într-un vehicul călătoreau trei persoane și în celălalt șapte, trei dintre ele fiind prinse în epavă. Unitățile au eliberat pasagerii cu ajutorul echipamentelor de tăiere a tensiunii, iar apoi i-au predat serviciului de ambulanță. Pompierii au scos sub tensiune unul dintre microbuze.

Serviciul Național de Ambulanță a precizat că la fața locului au fost chemate mai multe unități de ambulanță, două persoane au fost transportate la spital cu răni grave și șase persoane cu răni ușoare după ce au fost tratate în stare stabilă. În urma accidentului de circulație, o persoană a suferit răni atât de grave încât a murit pe loc.

La fața locului a trebuit chemat un elicopter ambulanță, iar cu acesta a fost transportat la spital o persoană rănită.

Potrivit declarației poliției, accidentul s-a petrecut în jurul orei 6.15. În timpul anchetei, a fost în vigoare o închidere totală a drumului, care a fost ridicată înainte de ora 12:00.

Continua sa citesti

Actualitate

Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești rămane inchis

Publicat

pe

De

Având în vedere aparițiile recente din presa locală și națională, privitoare la redeschiderea Muzeului Memorial ,,Ion Creangă” Humulești, facem precizarea că la începutul lunii februarie a acestui an a avut loc recepția lucrărilor, iar conform normelor de conservare aplicabile patrimoniului istoric mobil, amenajarea expoziției de bază poate fi făcută într-un interval de 3-6 luni de la încheierea lucrărilor.

Din acest motiv, Muzeul Memorial ,,Ion Creangă” Humulești nu va putea fi vizitat decât la o dată ce va fi ulterior anunțată, dar nu mai târziu de începutul lunii iunie a acestui an.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

SURSA: Complexul Muzeal Național Neamț 

Continua sa citesti

Popular