Connect with us

Actualitate

Racordarea gratuită a imobilului cu gaz metan

Publicat

pe

Agenția Națională de Reglementare a Energiei a elaborat un nou regulament de racordare la rețeaua de distribuție a gazelor naturale, de care este nevoie ca urmare a ultimelor modificări ale legii energiei. Toți consumatorii casnici vor fi racordați gratuit.

  • Operatorul de distribuţie nu poate refuza racordarea la sistem și este obligat să finanțeze lucrările pentru realizarea obiectivelor/conductelor necesare racordării consumatorilor aflați în perimetrul unității administrativ-teritoriale pentru care a fost concesionat serviciul public de distribuţie. Termenul de extindere și/sau branșare a consumatorilor nu poate depăși termenul de 90 de zile de la data obținerii autorizației de construire.
  • Operatorul de distribuție are obligația să racordeze toți solicitanții, viitori clienți finali casnici la sistemul de distribuție, în termen de 90 zile de la data obținerii autorizației de construire. Recuperarea costurilor privind racordarea clienților casnici se realizează prin tarifele de distribuţie.
  • Lucrările necesare racordării vor fi realizate de către operatorii economici autorizați de către ANRE şi selectați prin proceduri concurenţiale, transparente şi nediscriminatorii de către operatorul de distribuţie.
  • În cazul clientului final non-casnic, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea și realizarea lucrărilor de proiectare și execuție a instalației de extindere și branșare până la 2500 metri. Solicitantul, viitor client final non-casnic, are obligația să utilizeze locul de consum și să păstreze destinația acestuia pe o perioadă de 5 ani de la data punerii în funcțiune a instalației de racordare. În situația în care instalația de extindere și branșare este mai mare de 2500 metri, operatorul de distribuție are obligația să asigure finanțarea lucrărilor de proiectare și execuție în vederea realizării obiectivelor/conductelor părți componente ale sistemului de distribuție necesare racordării indiferent de lungime, urmând ca instalația de racordare să fie finanțată de clientul final non-casnic.

De asemenea, noul Regulament permite accesul la gaze naturale unui număr sporit de utilizatori și, în același timp, vine în sprijinul viitorilor clienți finali casnici cu venituri reduse.

Punerea în aplicare a prevederilor Regulamentului are un impact important asupra consumatorilor clienți finali casnici şi prin dezvoltarea programelor de alimentare cu gaze naturale a localităților și de extindere/înființare a sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, astfel autoritățile administrației publice au posibilitatea să realizeze planurile de dezvoltare a sistemelor de distribuție pe termen mediu și lung prin finanțarea acestor lucrări din fonduri nerambursabile.

1) Ce tipuri de branșamente sunt?
– branșamentele sunt de 2 tipuri respectiv branșamentul la limita de proprietate și instalația de utilizare din interiorul proprietății.
2) Cine suportă cheltuielile?
– branșamentul imobilului se face până la limita de proprietate pe costul operatorului de gaz.
– instalația de utilizare se face pe bază de proiect cu orice firmă sau persoană autorizată, nu neapărat firma care este operatorul de gaze în zonă.
3) Poate impune operatorul de gaze ca instalația de utilizare să fie efectuata de el?
– Nu
4) Poate operatorul de gaze să refuze bransarea imobilului dacă proiectul din interiorul imobilului este executat de altcineva?
– Nu, atât timp cât este executat de o companie autorizată
Cereți branșare și informații în scris. Pentru orice problemă întâmpinată nu ezitați să trimiteți un email la anre@anre.ro

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Atenție la concursurile, promoțiile sau oportunitățile de investiții propagate pe social media prin postări sponsorizate!

Publicat

pe

De

 

👨‍💻 Unele dintre aceste anunțuri sunt atacuri de tip #scam puse la cale de infractorii cibernetici care încearcă să extragă de la potențialele victime date personale, date financiare sau date de autentificare.

🖱 Totodată, atacatorii încearcă în același timp să determine potențialele victime să instaleze #malware pe dispozitive, ori să se aboneze la anumite servicii cu suprataxă, prin accesarea unui link malițios.

🎣 Momeala folosită în astfel de atacuri variază de la promoții incredibile (bormașină la 15 ron), la posibilitatea unor câștiguri rapide (prin investiții în criptomonede).

👩‍🏫 Pentru a convinge potențialele victime de veridicitatea detaliilor oferite, atacatorii se folosesc de identitatea vizuală a unor branduri cu reputație (în aceste cazuri Banca Transilvania și Leroy Merlin Romania).

👨‍🏫 Totuși, dacă utilizatorul verifică pagina de social media care publică astfel de mesaje, sau domeniul link-ului pe care urmează să îl acceseze, își poate da seama că este vorba despre o tentativă de fraudă, pentru că nu se află pe un canal oficial de comunicare a companiei în numele căruia s-ar fi publicat acel post. Atunci când nu sunteți siguri, introduceți manual adresa site-ului dorit în browserul cu care navigați pe internet!

Evitați accesarea de link-uri din surse necunoscute sau dubioase.

Dacă o fertă pare prea bună ca să fie adevărată, verificați existența acestei promoții pe canalele oficiale ale companiei respective.

Evitați furnizarea de date personale, date financiare sau de autentificare, dacă vă sunt cerute explicit online, mai ales dacă vi se promite un câștig rapid dacă o faceți!

Raportați astfel de pagini care propagă concursuri, promoții false sau oportunități ireale de câștig către rețeaua socială în spațiul căreia s-a publicat acel post. Mai multe raportări într-un timp scurt poate duce la suspendarea rapidă a paginii care propagă conținut malițios.

Dacă ați oferit date financiare sau date de card în urma accesării unor astfel de link-uri pe social media, vă recomandăm să luați imediat legătura cu banca pentru blocarea cardului și monitorizarea tranzacțiilor din cont! Dacă ați suferit pagube materiale, va trebui să depuneți o plângere la Poliția Română. Totodată, notificați Directoratul la telefon 1911 sau pe mail la alerts[@]dnsc[.]ro.

Antrenează-te pentru a identifica tenativele de fraudă online pe https://sigurantaonline.ro

Continua sa citesti

Actualitate

Avertizări meteorologice

Publicat

pe

De

‼️ Administrația Națională de Meteorologie a emis două avertizări meteorologice de cod galben, respectiv cod portocaliu ce vizează fenomene meteo ce vor fi prezente în următoarea perioadă în cea mai mare parte a țării, inclusiv în județul Neamț. Se prognozează intensificări ale vântului în cea mai mare parte a țării, ninsori moderate cantitativ și viscol în zona de munte și local în jumătatea nordică.
📍 Din seara zilei de luni (17 ianuarie) și până în dimineața zilei de marți (18 ianuarie), vântul va prezenta intensificări în cea mai mare parte a țării.
📍 La munte vor fi rafale de 80…110 km/h, iar în Moldova, Transilvania și sudul Olteniei viteza vântului va atinge 65…70 km/h și pe arii restrânse 80 km/h. În celelalte regiuni vor fi intensificări locale și temporare îndeosebi spre seară și în prima parte a nopții de luni spre marți, cu viteze în general de 55…65 km/h.
📍 În zona de munte va ninge viscolit, local moderat cantitativ, îndeosebi la peste 1700 m, unde vizibilitatea se va reduce semnificativ. Ninsori viscolite se vor semnala local și în jumătatea nordică a teritoriului.
‼️ COD PORTOCALIU
📍 În perioada 17 ianuarie, ora 16 – 18 ianuarie, ora 08 este valabilă o avertizare cod portocaliu pentru zona înaltă a Carpaților Meridionali și de Curbură și local în Carpații Occidentali și în nordul Carpaților Orientali, fenomenele vizate fiind intensificări puternice ale vântului, viscol și vizibilitate foarte redusă.
📍 În zona înaltă a Carpaților Meridionali și de Curbură și local în Carpații Occidentali și în nordul Carpaților Orientali, vântul va sufla tare, cu rafale de peste 110…140 km/h. Va ninge viscolit, local mai abundent (15…25 l/mp), vizibilitatea va fi foarte redusă, iar zăpada troienită.
Continua sa citesti

Actualitate

195.000 lei amenzi, aplicate furnizorior de energie de către ANPC

Publicat

pe

De

Alte 195.000 lei amenzi, aplicate furnizorior de energie de către ANPC, pentru facturi defectuoase, în întreaga țară

Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), aflat sub directa coordonare a președintelui Mihai Culeafă și a directorului general Paul Anghel, a finalizat alte 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici.

Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.
Dintre cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor, au fost:

  • nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021
  • furnizarea de energie electrică, fără licență
  • nerespectarea termenului de facturare și facturarea coasată pe două luni
  • informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
  • contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

 

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

Aceștia sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.

SURSA: http://economie.gov.ro

Continua sa citesti

Popular