Connect with us

Eveniment

Comuna Bâra a intrat în carantină pentru 14 zile

Publicat

pe

Începând de astăzi, 12 martie, comuna Bâra din județul Neamț a intrat în carantină pentru o perioadă de 14 zile, după ce incidența cazurilor a ajuns la 9,48 la mie. Potrivit hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Neamț:

  • Este strict interzisă intrarea/ieşirea în/din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene, comunale şi forestiere;
  • Circulaţia şi staţionarea în spaţiile publice, din interiorul zonei carantinate, a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declaraţiei pe propria răspundere, legitimaţiei de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator.

 

În intervalul orar 6:00-22:00, în interiorul zonei se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinţei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă, gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor şi animalelor de companie/domestice, precum şi bunuri necesare desfăşurării activităţii profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00-13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 6:00-10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
  • deplasările scurte în apropierea locuinței/gospodăriei legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), precum şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate și/sau eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • deplasare în vederea susținerii examenelor pentru obținerea permisului de conducere;
  • participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu, cu prezentarea unui document justificativ;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie;
  • În intervalul orar 22:00-6:00, circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la pct. 3 lit. a), c), d);
  • În/din zona menţionată la  1 alin. (2)este permisă intrarea/ieşirea pentru:
  • transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în localitatea carantinată, precum şi aprovizionarea populaţiei;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară în zona carantinată activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitar, veterinar, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice, asistenţei şi protecţiei sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, comerţ şi alimentaţiei publice, comunicaţiilor şi transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
  • urgenţe medicale;
  • Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator, cu precizarea programului de lucru sau o declaraţie pe propria răspundere cu precizarea intervalului orar necesar desfășurării activității;
  • Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
  • Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/ gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura, precum și intervalul orar necesar desfășurării activității;
  • În interiorul localităţilor se interzic circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
  • Se permite tranzitarea zonei carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acestora, fiind interzisă oprirea în localităţi;
  • Prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Neamț se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zonele respective acestea urmând a fi aduse la cunoștința populației prin intermediul mass-mediei;
  • Se permite oficierea slujbelor religioase cu participarea credincioșilor doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul  45şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maximum 20 de persoane;
  • Se permite oficierea stărilor civile cu prezenţa a maximum 20 de persoane în exteriorul clădirii şi, respectiv, 8 persoane în interiorul clădirii, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul  45şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţii publice închise şi deschise;
  • Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona carantinată şi asigurarea ordinii publice se vor realiza de către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Neamț și/sau Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Neamț, după caz.

 În zona prevăzută se interzic următoarele activităţi:

  • organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise şi deschise;
  • organizarea de evenimente şi/sau activităţi private pentru copii în spaţii închise, cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul şi exteriorul clădirilor;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice organizate în baza Legii nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice, republicată;
  • organizarea şi desfăşurarea activităţilor de tipul spectacolelor şi/sau concertelor;
  • activităţi culturale, ştiinţifice, artistice sau de divertisment în spaţii închise sau deschise;
  • toate activităţile şi competiţiile sportive, individuale sau colective, care se desfăşoară în spatii închise sau deschise, inclusiv săli de fitness, cu excepţia evenimentelor profesioniste organizate de federaţiile de profil;
  • organizarea pieţelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor şi piețelor de vechituri.

 

 

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Conferința de închidere a proiectului „Promovarea culturii romilor prin artă contemporană. POVEȘTI ROM-ANTICE”

Publicat

pe

De

Marți, 21 noiembrie, a avut loc Conferința de închidere a proiectului „Promovarea culturii romilor prin artă contemporană. POVEȘTI ROM-ANTICE”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA, APEL 7 – Sprijinirea inițiativelor culturale despre minoritatea romă.

Conferința de presă s-a desfășurat la sediul Casei Culturii „Ion Creangă” Târgu Neamț.

Proiectul a fost implementat de Casa Culturii „Ion Creangă” Târgu Neamț, în parteneriat cu Ateneul Național din Iași și DAC Music Performance (Norvegia).

Proiectul a avut in vedere creșterea nivelului de conștientizare și valorificare a culturii rome prin acțiuni integratoare cu conținut cultural-artistic și profesional cu implicarea persoanelor de etnie romă din județul Neamț.

In cadrul acestui proiect, s-a realizat și publicat o cercetare privind cultura romă. Totodată, au avut loc 10 reprezentații teatrale pentru 400 de persoane și s-a organizat un club de creație artistică pentru 75 de copii din jud. Neamț, timp de 12 luni.

Beneficiarii proiectului au căpătat cunoștințe și aptitudini cultural – artistice, printr-un program de consiliere vocațională. Este vorba despre 70 de persoane de etnie romă, din care 35 au beneficiat de formare profesională, iar 5 persoane romi au intrat intr-un program de internship, pentru 4 luni.

Proiectul a vizat si îmbunătățirea strategiilor de recepție a culturii rome prin dezvoltarea unei platforme dedicate artei contemporane create de copiii de etnie romă și derularea unui schimb de experiență de incluziune culturală în Norvegia cu 15 persoane, pentru 18 luni.

Valoarea proiectului: 891.366,53 lei (180.150,47 Euro), din care 85% Grant SEE și 15% bugetul național.

Principalele activități derulate în cadrul proiectului au fost următoarele:
• A.1 – Gestionarea, monitorizarea și controlul proiectului;
• A.2 –Îmbunătățirea referințelor culturale prin realizarea unei cercetări integrate privind formarea și evoluția etniei rome și transpunerea elementelor relevant ale acesteia într-o piesă de teatru
• A.3 – Creșterea incluziunii sociale prin inițiative dedicate copiilor, de tip club de creație artistic privind artele spectacolului și arta artizanală;
• A.4 – Organizarea de acțiuni de capacitare și de dobândire a cunoștințelor din sectoarele culturale și creative prin programe de formare profesională și instruire non-formală;
• A.5 – Dezvoltarea de inițiative de sensibilizare a publicului larg și de îmbunătățire a receptării culturii rome prin intermediul unei platforme virtuale și printr-un schimb de experiență și know – how.

Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro .

Continua sa citesti

Actualitate

„Femeia în avangarda economică și educațională” Conferința Națională la Târgu-Neamț

Publicat

pe

De

Organizația Femeilor Antreprenor din cadrul Uniunii Generale a Industriașilor din România (OFA UGIR) organizează în parteneriat cu Raiffeisen Bank, la Târgu Neamț, cea de a XII-a ediție a conferințelor naționale dedicate comunității antreprenorilor și dezvoltate în acord cu agenda societății românești actuale. Acest eveniment va avea loc vineri, 20 octombrie 2023, la Pensiunea Eden, începând cu orele 09:30. Tema centrală a conferinței este:

”Femeia în avangarda economică și educațională: transformând România prin inovație și leadership”.

                Printre subiectele ce vor fi abordate în cele două paneluri pregătite pentru participanți sunt:

  • Exploararea provocărilor și oportunităților reprezentării femeilor în sfera politică, economică și socială din România;
  • Strategiile și programele educaționale europene dedicate tinerelor care doresc să îmbrățișeze antreprenoriatul;
  • Importanța mentoratului și necesitatea unei educații financiare solide pentru femei.

Conferința va fi deschisă cu mesajele de salut adresate de conducerea administrației locale și județene, alături de Mirela Lungu, Președinte OFA UGIR Neamț, și Mirabela Miron, Președinte OFA UGIR, în calitate de gazde ale evenimentului.

Primul panel va contura participanților oportunitatea de a intra în dialog cu:

  • Simona Bucura-Oprescu, Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, despre provocările creșterii reprezentării femeilor în domenii-cheie în România (sectorul politic, economic și viața socială);
  • Ramona Strugariu, Eurodeputat Renew, Vicepreședintele Delegației la Comisia parlamentară de asociere UE-Moldova, despre perspectivele europene cu privire la rolul pe care femeile îl au în societatea secolului XXI;
  • Maria Raicu, CEO Hoteluri ”Eden”, despre perspectivele antreprenoriatului feminin și evoluția femeilor în domeniul economic predominant masculin;
  • Besenyei Sarolta, Manager IncubCenter, Vicepreședintele Asociației Smart City România și cofondatoarea programului național ”Femeia în construcții”, despre succesul femeilor antreprenor în domenii tradițional masculine;
  • Luminița Popescu, Secretar de Stat, Președintele Asociației Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), despre diversitatea în leadership și care sunt avantajele unei echipe de conducere mixte.

Al doilea panel va fi construit în jurul unui pilon esențial în dezvoltarea personală și profesională, educația, iar perspectivele asupra acestui instrument principal în creșterea implicării femeilor în societate și economie vor fi oferite de către:

  • Roxana Mînzatu, Secretar de Stat la Cancelaria Prim-ministrului României, coordonatoarea Departamentului pentru Evaluare Integrată și Monitorizarea Programelor Finanțate din Fonduri Publice și Europene, despre sursele de finanțare, naționale și europene, pentru o educație modernă în România, respectiv despre importanța colaborării dintre sistemul public și mediul privat pentru dezvoltarea educației în raport cu nevoile viitorului;
  • Cristina Nichita, CEO Encourage People, Președinte ”Surâsul albastru”, despre rolul mentoratului în dezvoltarea carierei femeilor;
  • Loredana Mihăilă, Director General Management Account Suceava, despre importanța educației financiare pentru femei;
  • Diana Vieru, owner ”Vitrans”, despre încurajarea STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Matematică) în rândul femeilor;
  • Nicoleta Scutaru, fondator MEDAS SA, specialist în științe juridice, specialist în Coaching, despre experiența și provocările întâlnite ca prim-vicepreședinte într-o companie de asigurări româno-italiană și aplicabilitatea cunoștințelor profesionale acumulate în orice domeniu de activitate.

Dezvoltarea unei strategii clare și eficiente pentru afacerea unui antreprenor necesită, printre altele, o permanentă informare cu privire la evoluțiile ce au loc în toate domeniile-cheie atât pe plan național, cât și pe plan internațional, în Uniunea Europeană și în toată lumea. Din acest motiv, evenimentul OFA UGIR este pregătit sub forma unui sprijin oferit antreprenorilor, cu o utilitate considerabilă și prin prisma discuțiilor aplicate pe soluții concrete. La finalul conferinței, participanților li se va crea cadrul potrivit pentru schimburi de idei și stabilirea unor contacte noi, sub forma unei sesiuni de networking și pauze de prânz.

Organizația Femeilor Antreprenor din UGIR promovează:

  • Creșterea importanței rolului femeii în dezvoltarea societății românești;
  • Sprijinirea, dezvoltarea, promovarea femeilor antreprenor;
  • Susținerea inițiativelor de business care vor genera produse și servicii inovatoare.

actualizate în timp real, și înscrierea gratuită la conferință se regăsesc pe pagina: https://fb.me/e/89PltH4Rd

Continua sa citesti

Eveniment

VIDEO Cisternă răsturnată in Secuieni

Publicat

pe

De

Prin apel la 112, în jurul orei 10:35, pompierii au fost înștiințați despre producerea unui eveniment în comuna Secuieni în urma căruia o cisternă încărcată cu motorină s-a răsturnat în afara părții carosabile. La locul solicitării s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Roman cu o autospecială de stingere, o autospecială pentru descarcerare și o ambulanță SMURD. Până la sosirea pompierilor, conducătorul auto s-a evacuat. Acesta primește îngrijiri medicale la locul evenimentului de la membrii echipajului SMURD. Pompierii au acționat pentru deconectarea bornelor bateriei pentru a evita producerea unui incendiu. De asemenea se acționează pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor pentru evitarea producerii unei explozii. SURSA: ISU Neamţ

Continua sa citesti

Popular