Connect with us

Actualitate

Amenzi de peste 8.000 de lei și avertismente aplicate de jandarmii din Neamț, în weekend

Publicat

pe

În perioada 30 aprilie – 3 mai,  peste 200 de jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Neamț au acționat atât independent cât și în sistem integrat, pentru asigurarea și menținerea climatului de ordine publică și creșterea gradului de siguranță a cetățeanului, în întreaga zonă de responsabilitate. Acțiunile jandarmilor au vizat, în principal, prevenirea și combaterea faptelor antisociale de natură penală sau contravențională, asigurarea măsurilor de ordine publică premergător și pe timpul manifestărilor religioase prilejuite de Sfintele Paști, prevenirea răspândirii virusului SARS-Cov-2 prin activități de informare, îndrumare și verificare a respectării măsurilor, precum și menținerea ordinii publice în stațiunile montane și pe traseele turistice.

,,Jandarmii nemțeni au intervenit și au acordat sprijin cetățenilor în urma a 18 apeluri 112 sau prin dispeceratul Jandarmeriei. Au fost aplicate 40 de sancțiuni contravenționale, dintre care 21 de amenzi în valoare de 8.350 lei și 19 avertismente scrise și constatate două infracțiuni de amenințare. Faptele pentru care s-au aplicat sancțiunile au fost în principal: încălcarea unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice (18),  precum proferarea de injurii, amenințări cu acte de violență, provocarea sau participarea la scandal și consum de băuturi alcoolice în locuri publice, refuz de legitimare, nerespectarea măsurilor dispuse de autorități pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-Cov-2 (1), nerespectarea prevederilor legale în domeniul pescuitului, în perioada de prohibiție și fără permis în habitatele piscicole naturale (2).

De asemenea, misiunea forțelor de ordine pentru asigurarea ordinii publice și verificarea respectării măsurilor obligatorii instituite de autorități, specifice carantinei zonale, desfășurată pe raza localității Dobreni în perioada 18 aprilie – 2 mai s-a încheiat odată cu ridicarea restricțiilor, în data de 2 mai ora 15.00.  În perioada de referință au fost legitimate 5.358 de persoane și verificate un număr de 4.012 autovehicule. Majoritatea cetățenilor au dat dovadă de responsabilitate și au fost parte a efortului comun, însă au fost și situații în care, lipsa de responsabilitate, refuzul de a coopera și încălcarea prevederilor legale nu au putut fi trecute cu vederea. Pentru nerespectarea măsurilor specifice carantinei zonale instituite au fost aplicate 28 de sancțiuni contravenționale, dintre care 18 avertismente și 10 amenzi în valoare de 2.000 de lei, iar pentru încălcări ale unor norme rutiere sau de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice au fost aplicate 57 de sancțiuni contravenționale dintre care 34 de amenzi în valoare de 15.830 lei și 23 de avertismente.  

Având în vedere că vremea îndeamnă la petrecerea timpului liber în natură, facem apel la cetățeni să respecte măsurile de protecție sanitară individuale dar și colective, pentru a-și proteja propria sănătate și viața, dar și pentru a-i proteja pe cei din jur și totodată reamintim obligația cetățenilor de a face picnic doar în zonele special amenajate pentru astfel de activități, de a nu lăsa focul nesupravegheat ori de a arunca deșeurile în alte locuri în afara celor special destinate”, au transmis reprezentanții IJJ Neamț.

Actualitate

Top 10 cei mai ieftini furnizori de energie, la trei luni de la liberalizarea pieței

Publicat

pe

De

Clasamentul furnizorilor de energie electrică după prețul final plătit de români s-a schimbat față de iulie, prima lună de liberalizare a pieței. Deși Hidroelectrica rămâne cea mai avantajoasă opțiune, marii furnizori și-au redus și ei tarifele față de perioada imediat următoare liberalizării, iar topul nu mai este ocupat predominant de firmele de tip trader.

Aceste schimbări au loc pe piața de energie electrică, care a fost deschisă complet începând cu 1 iulie 2025. Până atunci, prețurile la energie erau plafonate: 0,68 lei/kWh pentru un consum de până la 100 kWh, 0,80 lei/kWh pentru consumul între 100 și 300 kWh și 1,3 lei/kWh pentru consumul ce depășește 300 kWh. Diferența dintre prețul real al pieței și aceste plafoane a fost acoperită de bugetul de stat.

Începând cu 1 iulie, toți consumatorii plătesc integral prețul de piață. De la 1 septembrie, o componentă reglementată a facturii – tariful pentru serviciile de sistem – a înregistrat o ușoară majorare, dar impactul acesteia asupra valorii finale a facturii va fi nesemnificativ.

SURSA: hotnews.ro

Continua sa citesti

Actualitate

Salariul mediu pentru fiecare județ, în luna iunie 2025

Publicat

pe

De

Salariul mediu pentru fiecare județ, în luna iunie 2025.

Și creșterea față de iunie 2024.

Sinteză a salariului mediu net pe județe – Iunie 2025 (sursa: INS)

În iunie 2025, salariul mediu net la nivel național s-a stabilit la 5.539 de lei. Distribuția teritorială a acestui indicator evidențiază o polarizare economică pronunțată între regiuni.

Județe lider:

  • București: 7.051 lei (+7,70%)
  • Cluj: 6.633 lei (+10,20%)
  • Timiș: 6.192 lei (+6,00%)

Județe cu performanță notabilă (peste 5.000 lei): Alte 9 județe se încadrează în această categorie, printre care Sibiu, Brașov, Iași și Ilfov.

Județe cu valori sub media națională: Majoritatea județelor (35 de județe) înregistrează salarii medii nete sub media națională de 5.539 lei. Clasa cea mai afectată este cea a județelor cu salarii sub 4.500 de lei, unde se constată o concentrare în regiunile de est și sud-vest.

Observații privind evoluția:

  • Creșterile anuale cele mai semnificative (peste 10%) au fost înregistrate în Argeș, Hunedoara, Sălaj, Ialomița, Caraș-Severin și Bacău.
  • Câteva județe (Mehedinți, Vâlcea, Gorj, Călărași) au înregistrat scăderi față de iunie 2024, indicând presiuni economice localizate.

În concluzie, decalajul dintre regiunile cele mai bogate și cele mai sărace rămane semnificativ, cu o diferență de aproape 3.000 de lei între salariul mediu din capitală și cel din județele de coadă.

București: 7.051 lei (+7,70%)

Cluj: 6.633 lei (+10,20%)

Timiș: 6.192 lei (+6,00%)

Tulcea: 5.539 lei (+7,00%)

Sibiu: 5.528 lei (+3,50%)

Ilfov: 5.443 lei (+5,80%)

Argeș: 5.410 lei (+16,10%)

Brașov: 5.376 lei (+6,90%)

Iași: 5.335 lei (+5,40%)

Bacău: 5.138 lei (+12,50%)

Arad: 5.025 lei (+10,70%)

Olt: 5.003 lei (+8,70%)

Prahova: 4.987 lei (+5,30%)

Mureș: 4.982 lei (+9,10%)

Constanța: 4.880 lei (+4,60%)

Galați: 4.858 lei (+3,80%)

Dolj: 4.837 lei (+4,70%)

Alba: 4.715 lei (+3,80%)

Caraș-Severin: 4.697 lei (+12,30%)

Gorj: 4.693 lei (-1,90%)

Bihor: 4.670 lei (+8,80%)

Vaslui: 4.636 lei (+10,50%)

Sălaj: 4.609 lei (+13,00%)

Dâmbovița: 4.607 lei (+5,60%)

Ialomița: 4.568 lei (+14,40%)

Buzău: 4.567 lei (+5,30%)

Giurgiu: 4.524 lei (+6,70%)

Brăila: 4.469 lei (+8,40%)

Călărași: 4.462 lei (-0,90%)

Hunedoara: 4.405 lei (+16,00%)

Mehedinți: 4.396 lei (-3,00%)

Satu Mare: 4.354 lei (+2,70%)

Neamț: 4.353 lei (+1,00%)

Bistrița-Năsăud: 4.343 lei (+6,90%)

Covasna: 4.296 lei (+2,80%)

Maramureș: 4.287 lei (+3,30%)

Harghita: 4.255 lei (+8,90%)

Teleorman: 4.252 lei (+10,50%)

Suceava: 4.208 lei (+3,60%)

Vrancea: 4.203 lei (+5,70%)

Botoșani: 4.131 lei (+0,70%)

Vâlcea: 4.126 lei (-2,10%)

Sursa: INS

Continua sa citesti

Actualitate

Peste 3.700 de case de amanet, în vizorul ANAF

Publicat

pe

De

Peste 3.700 de case de amanet, în vizorul ANAF,ca urmare a analizelor de risc informatizate
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) desfășoară o amplă acțiune de
control fiscal la nivel național, vizând peste 3.700 de case de amanet și punctele lor de lucru, în urma alertelor generate de sistemele informatice de analiză de risc asupra bazelor de date fiscale și financiare.


Analizele ANAF au evidențiat discrepanțe majore între situația financiară a unora
dintre firme – multe dintre ele raportând active modeste și pierderi – și averile
semnificative ale acționarilor sau asociaților persoane fizice (situația patron bogat,
firmǎ sǎracǎ), prin corelație cu analizele Direcției Generale Control Venituri
Persoane Fizice din cadrul ANAF.

Potrivit datelor obținute de Centrul Național de Informații Fiscale, există cazuri în
care entitățile comerciale sunt aproape inactive sau în dificultate, în timp ce
patronii dețin bunuri sau venituri semnificative.

Controalele vor fi țintite și vor viza atât legalitatea funcționării acestor entități,
cât și conformarea fiscală a entitǎților comerciale şi a persoanelor fizice implicate.

ANAF va aplica sancțiuni acolo unde vor fi constatate abateri și investighează în
continuare toate cazurile semnalate ca fiind cu risc fiscal ridicat.

Aceste demersuri se înscriu în cadrul obiectivelor strategice asumate de ANAF,
având ca scop principal creșterea gradului de conformare voluntară a
contribuabililor la declararea corectă și completă a veniturilor impozabile, precum
și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.

Prin utilizarea analizelor de risc informatizate și corelarea inteligentă a datelor
fiscale și financiare, ANAF urmărește să acționeze proactiv, direcționând eforturile
de control către zonele cu risc ridicat de neconformare. Acest model de lucru
eficientizează activitatea de inspecție fiscală și contribuie la protejarea intereselor
bugetare ale statului, asigurând în același timp un tratament echitabil pentru toți
contribuabilii.

Continua sa citesti

Popular