Connect with us

Actualitate

Filmul „colectiv” – proiecție în prezența echipei la Piatra Neamț

Publicat

pe

Filmul „colectiv”, regizat de către Alexander Nanau, va avea premiera în cinematografele din România pe 28 februarie 2020.

Luni, 2 martie, ”colectiv” se vede în avanpremieră la Piatra Neamț, în prezența echipei de producție și a protagoniștilor, de la 19:00, la  Cinema Mon Amour iar biletele sunt disponibile aici.

Eveniment Facebook: https://www.facebook.com/events/2230196603948605/.

Filmul va mai putea fi vizionat și pe 3 martie, de la ora 17:30 și pe 4 martie, de la ora 15:30.

colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

Producția va oferi în premieră spectatorilor din cinematografe acces în locurile cheie de după evenimentul tragic din clubul Colectiv: redacții de ziare, cabinete de miniștri, coridoare de instituții, săli de ședințe.  Filmul urmărește jurnaliști, avertizori de integritate (whistleblowers), pacienți și familiile lor, dar și oficiali din guvern și reprezentanți ai statului, dezvăluind fără compromisuri o întreagă rețea a corupției, minciunii și manipulării.

„Momentul Colectiv a fost pentru noi toți o traumă. Ca orice individ traumatizat, o societate traumatizată devine ușor de manipulat și de mințit. După Colectiv decizia de a face un film prin care să înțeleg mai bine cum funcționează societatea și mai ales relația cetățean – stat, a venit natural. Mi-am îndreptat atenția către presă și pe parcursul unui an am putut observa din interior și în timp real procesul dramatic al luptei pentru adevăr a jurnalistilor cu autoritățile statului care, lipsite de orice urmă de umanitate, nu numai că au manipulat opinia publică, dar au și acoperit intenționat corupția din sistemul de sănătate, luând în calcul fără să clipească moartea propriilor cetățeni.” a declarat regizorul Alexander Nanau.

Premiera mondială a filmului a avut loc în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Veneția, fiind primul film documentar românesc selectat în cadrul prestigiosului festival italian, iar premiera nord-americană la TIFF (Toronto International Film Festival). Pelicula a fost selectată și în cadrul altor competiții europene, printre care Festivalul de Film din Zurich, unde a obținut premiul pentru cel mai bun film documentar. „colectiv” s-a aflat și în selecția oficială din cadrul Festivalului de Film Sundance 2020, unul dintre cele mai importante festivaluri de film independent din lume, care se desfășoară în Statele Unite.

Filmul „colectiv” este produs de Alexander Nanau Production, în coproducție cu Samsa Film Luxembourg și HBO Europe, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Luxemburg Film Fund și Sundance Documentary Fund, cu participarea MDR Germania, RTS Elveția, RSI – Elveția și YES Docu – Israel.

# # #

Despre Alexander Nanau

Alexander Nanau, regizor și producător germano-român, a studiat regia la Academia Germană de Film și Televiziune din Berlin (DFFB) și este deținătorul a două burse la Institutul Sundance, respectiv Academia de Artă (Akademie der Künste) din Berlin. În 2007 a înființat în România casa de producție Alexander Nanau Production. Filmul său documentar, „Lumea văzută de Ion B.”, a câștigat, în 2010, premiul Emmy Internaţional la categoria „Arts Programming”, iar „Toto și surorile lui”, următorul documentar al lui Nanau, a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film în 2015. Cel din urmă a avut o distribuție internațională numeroasă și a avut succes în rândul festivalurilor din întreaga lume. Nanau a fost director de imagine pentru documentarul francez-german „Nothingwood”, filmat în Afganistan, care a avut premiera la Cannes în 2017, în selecția Quinzaine des Réalisateurs.

Continua sa citesti
Click pentru a comenta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

FOTO-VIDEO Lansare de carte: Calinic Argeșeanul

Publicat

pe

De

Lansare de carte la Casa Culturii „Ion Creangă” din Târgu Neamț

În după-amiaza zilei de 21 septembrie 2023, locuitorii orașului Târgu Neamț au avut ocazia să se întâlnească cu Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Calinic Argeșeanul, fiu al acestor meleaguri, născut în satul Cracăul Negru, aflat în apropiere.

Evenimentul s-a desfășurat în Casa Culturii ,,Ion Creangă” din acest oraș, în prezența unui public numeros format din preoții urbei, o parte din monahiile de la mănăstirea Văratec, elevi și oameni iubitori de cultură. Manifestarea a fost organizată de protopopiatul Târgu Neamț, fiind moderată de scriitorul nemțean Adrian Alui Gheorghe. Cu această ocazie, cei prezenți au aflat de cele două apariții editoriale amintite mai sus, pe care le-au primit în dar din partea autorilor.

În semn de respect și recunoștință, primăria orașului Târgu Neamț a oferit cu această ocazie Ierarhului Argeșean o distincție pentru contribuția determinantă, pe care acesta a avut-o la promovarea imaginii ținutului Neamț în cultura și spiritualitatea românească și europeană.

Calinic Argeșeanul (n. 6 iunie 1944, Crăcăoani, județul Neamț, România), (din botez Constantin Argatu), este un cleric ortodox și scriitor român, în prezent arhiepiscop al Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului. A publicat peste 70 de volume și, din anul 2006, este membru al Uniunii Scriitorilor din România. În 2012 a primit Premiul pentru proză memorialistică al revistei „Argeș” și, din 2013 este senior editor al revistei. În 2021 a primit Premiul de Excelență al revistei „Regal Literar”, „pentru creațiile literare și pentru cercetările academice publicate, acestea făcând parte din tezaurul culturii române și al Bisericii Ortodoxe, cât și pentru promovarea valorilor autentice creștine, culturale și morale”.

Foto: Cristian Gheorghe

Continua sa citesti

Actualitate

Comunicat de presă ApaServ Neamț

Publicat

pe

De

Semnarea Contractului de Finanțare pentru Proiectul Cod SMIS 2014+ 157107 ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”

Compania Judeţeană APA SERV S.A. – operator regional pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, în calitate de Beneficiar si Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, au semnat în data de 15.09.2023 Contractul de Finanţare nr. 2310,Cod SMIS 2014+ 157107 având ca obiect acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM, pentru implementarea ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”

Prima etapa a proiectului este finanţată în cadrul POIM 2014-2020, Axa prioritară 3- Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, Obiectivul Specific 3.2.- Creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei, urmând ca etapa a doua a acestuia să fie finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027.

Perioada de implementare a contractului de finantare POIM este de 3 de luni, respectiv între 07 Octombrie 2023 şi 31 Decembrie 2023 şi are o valoare totală de 92.831.459,16 lei, din care 62.518.036,88 lei finanţare nerambursabilă.

Obiectivul acestui Proiect major de investiţii este creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei din aria de operare a APA SERV SA din Judeţul Neamt.

În cadrul acestui Contract de Finanţare se vor realiza lucrări de infrastructură de alimentare cu apă potabilă, colectare şi epurare a apelor uzate în 42 Unități Administrativ Teritoriale din judeţul Neamt: municipiile Piatra Neamt şi Roman; oraşele Targu Neamt, Roznov si Bicaz; comunele Agapia, Alexandru cel Bun, Bira, Bodesti, Brusturi, Bargauani, Baltatesti, Costisa, Dobreni, Dochia, Dragomiresti, Dumbrava Rosie, Girov, Grumazesti, Garcina, Horia, Margineni, Piatra Soimului, Pipirig, Podoleni, Pangarati, Pastraveni, Rediu, Romani, Ruginoasa, Raucesti, Razboieni, Sabaoani, Savinesti, Tarcau, Tasca, Tibucani, Tupilati, Tamaseni, Urecheni, Stefan cel Mare si Zanesti.

La sfarsitul proiectului POIM,

 locuitorii din aria de operare a APA SERV SA din judeţul Neamt vor beneficia de servicii mai bune de alimentare cu apă potabilă si de o mai buna colectare/tratare a apelor uzate.

Contractul finanţat din POIM include urmatoarele tipuri de investitii: extinderi fronturi de captare; extinderi conducte de aductiune; statii de clorinare; extinderi retele de alimentare cu apa; statii de pompare apa potabila; rezervoare, extinderi retele de canalizare; statii de pompare apa uzata; conducte de refulare; tratare namol.

Precizam ca valoarea totală a proiectului (etapa I+etapa II) este de 1.826.719.252,11 lei, iar perioada de implementare este de 36 de luni, respectiv între data de 07 Octombrie 2023 şi data de 31 Decembrie 2026.

Pentru etapa a doua a proiectului, care va fi finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027, se vor realiza următoarele investiţii: reţele noi de distribuţie apă potabilă, aducţiuni noi şi reabilitate, reţele noi de canalizare, rezervoare înmagazinare, staţii tratare apă, staţii epurare ape uzate care deservesc aglomerări sub 10.000 l.e. şi peste

10.000 l.e.

Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin POIM 2014-2020 Compania Judeţeană APA SERV S.A. Neamţ

Piatra Neamţ, str. Lt. Drăghiescu, nr.20, 610125

Tel 0233233340, Fax 0233218937, E-mail office@apaserv.eu Persoană de contact Miruna-Ioana Grecu, Ofiţer Publicitate

Continua sa citesti

Actualitate

Comunicat de presă privind întâlnirea de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț

Publicat

pe

De

Astăzi, 20.09.2023, în cadrul Consiliului Local Tg.-Neamț, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț, în vederea dezbaterii standardelor pentru implementarea corespunzătoare a obligației de muncă neremunerată în folosul comunității, impusă de instanță, în sarcina persoanelor aflate în evidența Serviciului de Probațiune Neamț. La eveniment au participat angajați din 18 primării, iar Serviciului de Probațiune Neamț a fost reprezentat de Stoian Anițoaiei Denisa, Claudia Daniela și Raluca Radu, consilier de probațiune.

Serviciul de Probațiune colaborează cu primăriile din județul Neamț în vederea punerii în executare a sentințelor penale care prevăd această obligație a persoanelor care au comis infracțiuni, iar acest obiectiv este reglementat prin legislația în vigoare. Punerea în practică a prevederilor legale depinde de buna comunicare dintre serviciul de probațiune, ca instituție căreia îi este încredințată prin sentință penală supravegherea, controlul persoanei sancționate, pe de o parte, și instituțiile din comunitate, pe de altă parte. Pentru optimizarea colaborării, Consiliul Local Tg.-Neamț a fost gazda dezbaterilor. În acest context s-au analizat atât punctele tari, cât și ariile de îmbunătățire ale aplicării standardelor de lucru, deoarece instituțiile din comunitate care participă la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prevederile legale.

În prezent, în evidența Serviciului de Probațiune Neamț se află 1847 de persoane sancționate, dintre care 1336 nemțeni au impusă obligația menționată. Consilierii de probațiune au emis peste 250 de decizii de executare a activității neremunerate în cadrul primăriilor comunelor arondate Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor Târgu-Neamț. Aceste persoane aflate în supravegherea serviciului de probațiune beneficiază, fără a trece prin experiența privării de libertate, de avantajul de a-şi îndeplini în continuare rolul lor familial, profesional și economic în societate, creându-se, astfel, premisele reintegrării sociale.

Cadrul legal al activității este conferit de Codul Penal, Legea nr. 252/2013 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune, de Lega nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și Hotărârea nr. 818/2018 privind aprobarea standardelor minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate.

Continua sa citesti

Popular