Actualitate
Decretarea stării de urgență în România începând de săptămâna viitoare

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, sâmbătă, că a decis să decreteze starea de urgență în România începând de săptămâna viitoare, pentru a permite o luptă mai eficientă cu epidemia de coronavirus.
Anunțul a fost făcut la depunerea jurământului noului guvern condus de Ludovic Orban, care a avut loc în condiții speciale. Guvernul a fost învestit sâmbătă de Parlament, printr-o procedură urgentată.
Decretul de instituire a stării de asediu sau a stării de urgență se aduce neîntârziat la cunoștința populației prin mijloacele de comunicare în masă, împreună cu măsurile urgente de aplicare, care intră imediat în vigoare.
Decretul se difuzează pe posturile de radio și de televiziune, în cel mult două ore de la semnare, și este transmis în mod repetat în primele 24 de ore de la instituirea stării de asediu sau de urgență.
În termen de cel mult 5 zile de la instituirea stării de asediu sau a stării de urgență, Președintele României solicită Parlamentului încuviințarea măsurii adoptate.
Declarația de presă a președintelui Klaus Iohannis
„Bună seara!
Dragi români,
Domnule Prim-ministru Ludovic Orban,
Onorați membru ai Guvernului României,
Astăzi Guvernul a fost votat, învestit, și a depus jurământul în condiții foarte speciale din cauza epidemiei de coronavirus.
În primul rând, felicitări noului guvern și le doresc mult succes. Apreciez în mod deosebit votul care s-a dat astăzi în Parlamentul României. Astăzi din Parlamentul României s-a transmis un mesaj de unitate. Sunt foarte bucuros să constat că majoritatea parlamentarilor și partidelor parlamentare au înțeles importanţa acestui moment, greutatea acestui moment și nevoia unei acțiuni unitare pentru România și pentru români. Prima prioritate pentru noul guvern este, evident, continuarea luptei împotriva epidemiei de coronavirus, continuarea luptei pentru a gestiona eficient întreaga criză care s-a generat. Guvernul care își preia acum mandatul este guvernul care și până acum a lucrat cu motoarele turate, a lucrat bine pentru a gestiona această criză. Acum, cu toate forțele, vom continua această luptă. Noul guvern și împreună cu mine ne vom dedica toate energiile sută la sută, pentru a gestiona eficient această criză și, evident, după ce se termină această criză pentru a guverna foarte bine pentru români și pentru România.
Este foarte important ca măsurile care vor fi luate să fie luate la timp, să fie luate în așa fel încât să prindă.
Iar pentru a face posibilă această luptă cu toate instrumentele prevăzute de lege, am decis să decretez stare de urgență la începutul săptămânii viitoare.
Această stare de urgență va face posibilă alocarea de noi resurse importante pentru gestionarea crizei. În acest fel, Guvernul va avea posibilitatea să aloce mai mulți bani domeniului sănătății, mai mulți bani pentru medicamente, mai mulți bani pentru aparatura medicală absolut necesară.
În același fel, această situație va permite să se realizeze achiziții într-un timp foarte scurt, cu proceduri simplificate, punând astfel la dispoziția Guvernului toate instrumentele necesare pentru a gestiona în modul cel mai eficient criza generată de coronavirus.
Dar – dragi români, autoritățile își fac treaba, Guvernul și-a făcut treaba și până acum foarte bine – dar singuri nu vom reuși să facem decât o parte din treaba care trebuie făcută.
Avem nevoie de voi, dragi români!
Avem nevoie de voi să respectați îndrumările, indicațiile autorităților.
Avem nevoie să respectați regulile de igienă care sunt transmise pe canalele publice.
Și, da, avem nevoie să evitați contactele care nu sunt absolut necesare. Știu că acest lucru este puțin mai greu.
Și, da, avem nevoie să vă informați corect, să vă informați corect din surse publice, direct de la autorități.
Pentru a veni în sprijinul părinților care au copii de vârstă școlară, am promulgat tot astăzi legea care permite părinților, în condiții speciale, când școala este suspendată, să stea acasă, ca să îngrijească copiii.
Dragi români,
Împreună, și numai împreună, vom reuși să trecem cu bine și peste această criză!
Vă doresc tuturor multă sănătate!
Mulțumesc!”
SURSA :digi24.ro
Actualitate
Comunicat de presă ApaServ Neamț
Semnarea Contractului de Finanțare pentru Proiectul Cod SMIS 2014+ 157107 ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”
Compania Judeţeană APA SERV S.A. – operator regional pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, în calitate de Beneficiar si Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, au semnat în data de 15.09.2023 Contractul de Finanţare nr. 2310,Cod SMIS 2014+ 157107 având ca obiect acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM, pentru implementarea ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”
Prima etapa a proiectului este finanţată în cadrul POIM 2014-2020, Axa prioritară 3- Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, Obiectivul Specific 3.2.- Creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei, urmând ca etapa a doua a acestuia să fie finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027.
Perioada de implementare a contractului de finantare POIM este de 3 de luni, respectiv între 07 Octombrie 2023 şi 31 Decembrie 2023 şi are o valoare totală de 92.831.459,16 lei, din care 62.518.036,88 lei finanţare nerambursabilă.
Obiectivul acestui Proiect major de investiţii este creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei din aria de operare a APA SERV SA din Judeţul Neamt.
În cadrul acestui Contract de Finanţare se vor realiza lucrări de infrastructură de alimentare cu apă potabilă, colectare şi epurare a apelor uzate în 42 Unități Administrativ Teritoriale din judeţul Neamt: municipiile Piatra Neamt şi Roman; oraşele Targu Neamt, Roznov si Bicaz; comunele Agapia, Alexandru cel Bun, Bira, Bodesti, Brusturi, Bargauani, Baltatesti, Costisa, Dobreni, Dochia, Dragomiresti, Dumbrava Rosie, Girov, Grumazesti, Garcina, Horia, Margineni, Piatra Soimului, Pipirig, Podoleni, Pangarati, Pastraveni, Rediu, Romani, Ruginoasa, Raucesti, Razboieni, Sabaoani, Savinesti, Tarcau, Tasca, Tibucani, Tupilati, Tamaseni, Urecheni, Stefan cel Mare si Zanesti.
La sfarsitul proiectului POIM,
locuitorii din aria de operare a APA SERV SA din judeţul Neamt vor beneficia de servicii mai bune de alimentare cu apă potabilă si de o mai buna colectare/tratare a apelor uzate.
Contractul finanţat din POIM include urmatoarele tipuri de investitii: extinderi fronturi de captare; extinderi conducte de aductiune; statii de clorinare; extinderi retele de alimentare cu apa; statii de pompare apa potabila; rezervoare, extinderi retele de canalizare; statii de pompare apa uzata; conducte de refulare; tratare namol.
Precizam ca valoarea totală a proiectului (etapa I+etapa II) este de 1.826.719.252,11 lei, iar perioada de implementare este de 36 de luni, respectiv între data de 07 Octombrie 2023 şi data de 31 Decembrie 2026.
Pentru etapa a doua a proiectului, care va fi finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027, se vor realiza următoarele investiţii: reţele noi de distribuţie apă potabilă, aducţiuni noi şi reabilitate, reţele noi de canalizare, rezervoare înmagazinare, staţii tratare apă, staţii epurare ape uzate care deservesc aglomerări sub 10.000 l.e. şi peste
10.000 l.e.
Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin POIM 2014-2020 Compania Judeţeană APA SERV S.A. Neamţ
Piatra Neamţ, str. Lt. Drăghiescu, nr.20, 610125
Tel 0233233340, Fax 0233218937, E-mail office@apaserv.eu Persoană de contact Miruna-Ioana Grecu, Ofiţer Publicitate


Actualitate
Comunicat de presă privind întâlnirea de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț
Astăzi, 20.09.2023, în cadrul Consiliului Local Tg.-Neamț, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț, în vederea dezbaterii standardelor pentru implementarea corespunzătoare a obligației de muncă neremunerată în folosul comunității, impusă de instanță, în sarcina persoanelor aflate în evidența Serviciului de Probațiune Neamț. La eveniment au participat angajați din 18 primării, iar Serviciului de Probațiune Neamț a fost reprezentat de Stoian Anițoaiei Denisa, Claudia Daniela și Raluca Radu, consilier de probațiune.

Serviciul de Probațiune colaborează cu primăriile din județul Neamț în vederea punerii în executare a sentințelor penale care prevăd această obligație a persoanelor care au comis infracțiuni, iar acest obiectiv este reglementat prin legislația în vigoare. Punerea în practică a prevederilor legale depinde de buna comunicare dintre serviciul de probațiune, ca instituție căreia îi este încredințată prin sentință penală supravegherea, controlul persoanei sancționate, pe de o parte, și instituțiile din comunitate, pe de altă parte. Pentru optimizarea colaborării, Consiliul Local Tg.-Neamț a fost gazda dezbaterilor. În acest context s-au analizat atât punctele tari, cât și ariile de îmbunătățire ale aplicării standardelor de lucru, deoarece instituțiile din comunitate care participă la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prevederile legale.
În prezent, în evidența Serviciului de Probațiune Neamț se află 1847 de persoane sancționate, dintre care 1336 nemțeni au impusă obligația menționată. Consilierii de probațiune au emis peste 250 de decizii de executare a activității neremunerate în cadrul primăriilor comunelor arondate Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor Târgu-Neamț. Aceste persoane aflate în supravegherea serviciului de probațiune beneficiază, fără a trece prin experiența privării de libertate, de avantajul de a-şi îndeplini în continuare rolul lor familial, profesional și economic în societate, creându-se, astfel, premisele reintegrării sociale.
Cadrul legal al activității este conferit de Codul Penal, Legea nr. 252/2013 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune, de Lega nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și Hotărârea nr. 818/2018 privind aprobarea standardelor minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate.
Actualitate
FOTO-VIDEO Turneul de fotbal juvenil Cupa “Cetatea Mușatină” ediția a I-a 2023
-
Actualitateacum 3 ani
( FOTO ) TRAGEDIE- Doi copii au rămas fără mamă
-
Stiri localeacum 3 ani
KAUFLAND ADUCE DUPĂ EL ALTE 5 MAGAZINE ÎN TÂRGU NEAMȚ
-
Actualitateacum 1 an
Video cu momentul impactului. Accident violent langa Târgu Neamț (Timișești)
-
Actualitateacum 4 ani
„Dumnezeu să îl aibă în paza sa veșnică, de-a dreapta Sa pentru totdeauna”
-
Actualitateacum 9 luni
Sfârșit tragic pentru tânăra mamică din Dumbrava! A murit la doar 23 de ani!
-
Actualitateacum 2 ani
Zbor lin, prieten drag!
-
Actualitateacum 12 luni
Învățătoarea Rodica Pipirigeanu va fi înmormântată …
-
Actualitateacum 9 luni
Dumnezeu să o ierte și cu drepții să o odihnească! – Necrolog