Actualitate
Alegeri parlamentare 2020. Începe campania electorală. Măsuri speciale impuse în pandemie

Campania electorală pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie a inceput astazi, 6 noiembrie şi se va încheia pe 5 decembrie la ora 7.00. Campania se va fi în condiţii similare celei pentru alegerile locale, în contextul pandemiei de SARS-CoV-2.
Astfel, întrunirile şi evenimentele electorale desfăşurate în spaţiul închis se vor desfăşura cu maximum 20 de persoane, iar cele în aer liber cu maximum 50 de persoane. În cazul acţiunilor desfăşurate pe stradă, numărul persoanelor care se deplasează sau formează un grup este limitat la 6, iar pentru acţiunile din uşă în uşă la 2 persoane.
De asemenea, cei care participă la o acţiune electorală din uşă în uşă sau la una de distribuire a materialelor de propagandă electorală vor purta masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată durata interacţiunii între acestea şi cetăţeni, menţinând distanţa fizică de minimum un metru între oricare doi oameni.
Calendarul pentru alegerile parlamentare aprobat prin hotărâre de Guvern este următorul:
– 6 noiembrie – începerea campaniei electorale.
– 16 noiembrie – Ministerul Afacerilor Externe comunică Autorităţii Electorale Permanente propunerile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare privind sediile secţiilor de votare din străinătate.
– 18 noiembrie – constituirea oficiilor electorale.
– 21 noiembrie – desemnarea, prin tragere la sorţi computerizată, a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţară şi a locţiitorilor acestora, precum şi a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din străinătate.
– 21 noiembrie – desemnarea preşedinţilor birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă şi a locţiitorilor acestora.
– 21 noiembrie – imprimarea buletinelor de vot.
– 24 noiembrie – constituirea birourilor electorale ale secţiilor de votare;
– 3 decembrie, ora 24.00 – depunerea sau livrarea plicurilor exterioare conţinând documentele de vot prin corespondenţă la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.
– 5 decembrie, ora 7.00 – încheierea campaniei electorale.
– 5 decembrie, ora 7.00 – Începerea votării în străinătate.
– 5 decembrie, ora 21.00 – Încheierea votării în străinătate.
– 5 decembrie, între orele 21.00 – 23.59 – Continuarea votării în străinătate pentru alegătorii aflaţi la ora 21.00 la sediul secţiei de votare, precum şi pentru cei care la ora 21.00 se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot.
– 6 decembrie, ora 7.00 – începerea votării.
– 6 decembrie, ora 21.00 – încheierea votării.
– 6 decembrie, între orele 21.00 – 23.59 – Continuarea votării în ţară şi străinătate pentru alegătorii aflaţi la ora 21.00 la sediul secţiei de votare, precum şi pentru cei care la ora 21.00 se află la rând în afara sediului secţiei de votare pentru a intra în localul de vot”.
Reguli sanitare pentru campania electorală
Ministerul Sănătăţii a emis pe 2 noiembrie un ordin privind stabilirea unor măsuri de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a evenimentelor/întrunirilor/acţiunilor aferente campaniei electorale pentru Senat şi Camera Deputaţilor din acest an. Documentul trasează o serie de măsuri care au scopul de a limita răspândirea COVID-19 în timpul campaniei.
Astfel prevederile sunt:
1. menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţii la evenimente/întruniri/acţiuni, inclusiv cele desfăşurate pe stradă sau din uşă în uşă;
- asigurarea condiţiilor necesare spălării sau dezinfecţiei regulate a mâinilor la locul de desfăşurare a evenimentelor/întrunirilor/acţiunilor (preferabil portului mănuşilor); în cazul în care participanţii la activităţile electorale utilizează mănuşile, acestea vor fi schimbate frecvent evitându-se atingerea feţei cu mănuşile;
- asigurarea curăţeniei şi dezinfecţia riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor;
- purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toata perioada desfăşurării evenimentelor/întrunirilor/acţiunilor aferente campaniei electorale;
- afişarea, în locuri vizibile, a regulilor de acces şi de protecţie individuală privind purtarea măştii de protecţie, spălarea/dezinfecţia mâinilor, distanţarea fizică.
Având în vedere riscul reprezentat de transmiterea virusului SARS-CoV-2 între persoane prin intermediul picăturilor de secreţii respiratorii, în scopul reducerii/evitării aglomeraţiei şi a contactelor interumane, se impune respectarea unor măsuri în cazul organizării de evenimente/întruniri/acţiuni care presupun prezenţa fizică a participanţilor, după cum urmează:
Limitarea numărului de persoane:
- a) în cazul evenimentelor/întrunirilor desfăşurate în spaţiu închis, limitarea numărului participanţilor la maximum 20;
- b) în cazul evenimentelor/întrunirilor desfăşurate în aer liber, limitarea numărului participanţilor la maximum 50;
- c) în cazul acţiunilor desfăşurate pe stradă, limitarea numărului persoanelor care se deplasează în grup sau formează un grup la maximum 6;
- d) în cazul acţiunilor din uşă în uşă, limitarea numărului persoanelor care compun echipele la maximum 2.
Organizatorii evenimentelor/întrunirilor/acţiunilor au obligaţia de a asigura şi de a respecta următoarele măsuri şi reguli:
- a) purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toţi participanţii la evenimente/întruniri;
- b) afişarea, în locuri vizibile, a unor afişe şi/sau indicatoare privind regulile de acces în perimetrul/incinta/spaţiile în care se desfăşoară evenimentele/întrunirile, precum şi regulile de protecţie individuală privind purtarea măştii de protecţie, spălarea/dezinfecţia mâinilor, distanţarea fizică;
- c) efectuarea triajului observaţional şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care intră/sosesc în spaţiul în care se desfăşoară evenimentele/întrunirile;
- d) interzicerea accesului persoanelor care prezintă semne vizibile de infecţie respiratorie la evenimente/întruniri;
- e) asigurarea unor fluxuri de intrare/ieşire separate, unice, ce vor facilita menţinerea distanţei fizice de minimum 1 metru între participanţi;
- f) limitarea duratei evenimentelor/întrunirilor desfăşurate în spaţiu închis la maximum 2 ore;
- g) asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp/persoană, în cazul evenimentelor/întrunirilor/acţiunilor desfăşurate în aer liber;
- h) distribuirea materialelor de propagandă electorală se va face la standuri de autoservire;
- i) asigurarea de recipiente de colectare/coşuri de gunoi cu capac, dedicate exclusiv aruncării măştilor de protecţie şi, eventual, a mănuşilor, în funcţie de numărul de participanţi estimat;
În acest context se recomandă evitarea acestor acţiuni şi transmiterea materialelor de propagandă electorală online.
Măsuri specifice:
- persoanele care participă la o acţiune electorală din uşă în uşă sau la o acţiune de distribuire a materialelor de propagandă electorală vor purta masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată durata interacţiunii între acestea şi cetăţeni, menţinând distanţa fizică de minimum 1 metru între oricare două persoane; de asemenea, vor evita orice interacţiune apropiată cu persoanele care prezintă semne şi/sau simptome de boli respiratorii;
- în situaţia în care persoanele care participă la o acţiune electorală din uşă în uşă sau la o acţiune de distribuire a materialelor de propagandă electorală prezintă semne şi/sau simptome de boli respiratorii, acestea nu vor participa la acţiunile în cauză şi se vor adresa medicului de familie pentru consult;
- persoanele care participă la o acţiune electorală din uşă în uşă sau la o acţiune de distribuire a materialelor de propagandă electorală îşi vor dezinfecta mâinile înainte de începerea acţiunii;
- se recomandă ca persoanele care participă la o acţiune electorală din uşă în uşă să nu pătrundă în interiorul locuinţelor;
- materialele de propagandă electorală (broşuri, pliante etc.) vor fi oferite prin plasarea pe clanţa uşii şi/sau în cutia poştală etc.;
- în situaţia în care se impune instruirea persoanelor care vor participa la o acţiune electorală din uşă în uşă sau la o acţiune de distribuire a materialelor de propagandă electorală, aceasta se va face pe cât posibil la distanţă, online sau telefonic. În cazul în care instruirea se va face în spaţii închise sau în aer liber, se vor aplica regulile specifice, stabilite potrivit legislaţiei în vigoare.
Sursa: StirilePROTV
Actualitate
Comunicat de presă ApaServ Neamț
Semnarea Contractului de Finanțare pentru Proiectul Cod SMIS 2014+ 157107 ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”
Compania Judeţeană APA SERV S.A. – operator regional pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, în calitate de Beneficiar si Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, au semnat în data de 15.09.2023 Contractul de Finanţare nr. 2310,Cod SMIS 2014+ 157107 având ca obiect acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM, pentru implementarea ”Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Neamt în perioada 2014 -2020”
Prima etapa a proiectului este finanţată în cadrul POIM 2014-2020, Axa prioritară 3- Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, Obiectivul Specific 3.2.- Creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei, urmând ca etapa a doua a acestuia să fie finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027.
Perioada de implementare a contractului de finantare POIM este de 3 de luni, respectiv între 07 Octombrie 2023 şi 31 Decembrie 2023 şi are o valoare totală de 92.831.459,16 lei, din care 62.518.036,88 lei finanţare nerambursabilă.
Obiectivul acestui Proiect major de investiţii este creşterea nivelului de colectare şi epurare a apelor uzate urbane, precum şi a gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populaţiei din aria de operare a APA SERV SA din Judeţul Neamt.
În cadrul acestui Contract de Finanţare se vor realiza lucrări de infrastructură de alimentare cu apă potabilă, colectare şi epurare a apelor uzate în 42 Unități Administrativ Teritoriale din judeţul Neamt: municipiile Piatra Neamt şi Roman; oraşele Targu Neamt, Roznov si Bicaz; comunele Agapia, Alexandru cel Bun, Bira, Bodesti, Brusturi, Bargauani, Baltatesti, Costisa, Dobreni, Dochia, Dragomiresti, Dumbrava Rosie, Girov, Grumazesti, Garcina, Horia, Margineni, Piatra Soimului, Pipirig, Podoleni, Pangarati, Pastraveni, Rediu, Romani, Ruginoasa, Raucesti, Razboieni, Sabaoani, Savinesti, Tarcau, Tasca, Tibucani, Tupilati, Tamaseni, Urecheni, Stefan cel Mare si Zanesti.
La sfarsitul proiectului POIM,
locuitorii din aria de operare a APA SERV SA din judeţul Neamt vor beneficia de servicii mai bune de alimentare cu apă potabilă si de o mai buna colectare/tratare a apelor uzate.
Contractul finanţat din POIM include urmatoarele tipuri de investitii: extinderi fronturi de captare; extinderi conducte de aductiune; statii de clorinare; extinderi retele de alimentare cu apa; statii de pompare apa potabila; rezervoare, extinderi retele de canalizare; statii de pompare apa uzata; conducte de refulare; tratare namol.
Precizam ca valoarea totală a proiectului (etapa I+etapa II) este de 1.826.719.252,11 lei, iar perioada de implementare este de 36 de luni, respectiv între data de 07 Octombrie 2023 şi data de 31 Decembrie 2026.
Pentru etapa a doua a proiectului, care va fi finanţată din Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027, se vor realiza următoarele investiţii: reţele noi de distribuţie apă potabilă, aducţiuni noi şi reabilitate, reţele noi de canalizare, rezervoare înmagazinare, staţii tratare apă, staţii epurare ape uzate care deservesc aglomerări sub 10.000 l.e. şi peste
10.000 l.e.
Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin POIM 2014-2020 Compania Judeţeană APA SERV S.A. Neamţ
Piatra Neamţ, str. Lt. Drăghiescu, nr.20, 610125
Tel 0233233340, Fax 0233218937, E-mail office@apaserv.eu Persoană de contact Miruna-Ioana Grecu, Ofiţer Publicitate


Actualitate
Comunicat de presă privind întâlnirea de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț
Astăzi, 20.09.2023, în cadrul Consiliului Local Tg.-Neamț, a avut loc o întâlnire de lucru între reprezentanții Serviciului de Probațiune Neamț și ai localităților aflate în circumscripția Judecătoriei Târgu-Neamț, în vederea dezbaterii standardelor pentru implementarea corespunzătoare a obligației de muncă neremunerată în folosul comunității, impusă de instanță, în sarcina persoanelor aflate în evidența Serviciului de Probațiune Neamț. La eveniment au participat angajați din 18 primării, iar Serviciului de Probațiune Neamț a fost reprezentat de Stoian Anițoaiei Denisa, Claudia Daniela și Raluca Radu, consilier de probațiune.

Serviciul de Probațiune colaborează cu primăriile din județul Neamț în vederea punerii în executare a sentințelor penale care prevăd această obligație a persoanelor care au comis infracțiuni, iar acest obiectiv este reglementat prin legislația în vigoare. Punerea în practică a prevederilor legale depinde de buna comunicare dintre serviciul de probațiune, ca instituție căreia îi este încredințată prin sentință penală supravegherea, controlul persoanei sancționate, pe de o parte, și instituțiile din comunitate, pe de altă parte. Pentru optimizarea colaborării, Consiliul Local Tg.-Neamț a fost gazda dezbaterilor. În acest context s-au analizat atât punctele tari, cât și ariile de îmbunătățire ale aplicării standardelor de lucru, deoarece instituțiile din comunitate care participă la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prevederile legale.
În prezent, în evidența Serviciului de Probațiune Neamț se află 1847 de persoane sancționate, dintre care 1336 nemțeni au impusă obligația menționată. Consilierii de probațiune au emis peste 250 de decizii de executare a activității neremunerate în cadrul primăriilor comunelor arondate Serviciului Public Comunitar de Evidența Persoanelor Târgu-Neamț. Aceste persoane aflate în supravegherea serviciului de probațiune beneficiază, fără a trece prin experiența privării de libertate, de avantajul de a-şi îndeplini în continuare rolul lor familial, profesional și economic în societate, creându-se, astfel, premisele reintegrării sociale.
Cadrul legal al activității este conferit de Codul Penal, Legea nr. 252/2013 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune, de Lega nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și Hotărârea nr. 818/2018 privind aprobarea standardelor minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate.
Actualitate
FOTO-VIDEO Turneul de fotbal juvenil Cupa “Cetatea Mușatină” ediția a I-a 2023
-
Actualitateacum 3 ani
( FOTO ) TRAGEDIE- Doi copii au rămas fără mamă
-
Stiri localeacum 3 ani
KAUFLAND ADUCE DUPĂ EL ALTE 5 MAGAZINE ÎN TÂRGU NEAMȚ
-
Actualitateacum 1 an
Video cu momentul impactului. Accident violent langa Târgu Neamț (Timișești)
-
Actualitateacum 4 ani
„Dumnezeu să îl aibă în paza sa veșnică, de-a dreapta Sa pentru totdeauna”
-
Actualitateacum 9 luni
Sfârșit tragic pentru tânăra mamică din Dumbrava! A murit la doar 23 de ani!
-
Actualitateacum 2 ani
Zbor lin, prieten drag!
-
Actualitateacum 12 luni
Învățătoarea Rodica Pipirigeanu va fi înmormântată …
-
Actualitateacum 9 luni
Dumnezeu să o ierte și cu drepții să o odihnească! – Necrolog