Stiri nationale
Autostrada-muzeu din România.

Ministerul Transporturilor a recepţionat anul trecut 8,7 kilometri de autostradă construiţi în trei ani dar pe care nu se poate circula însă nici acum.
Este vorba de sectorul Gilău-Nădăşelu, al autostrăzii Transilvania. Această bucată face parte din tronsonul 3A, Gilău- Mihăileşti, care are o lungime totală de 25,5 kilometri. Lucrările la sectorul Gilău-Nădăşelu au început în 7 aprilie 2014 şi trebuiau finalizate în doi ani.
Trecut la capitolul realizări, tronsonul de 8,7 kilometri este nefuncţional şi acum pentru că nu sunt gata cei 320 de metri de pod peste Someşul Mic. Teoretic, lucrarea ar trebui finalizată în august acest an, dar se află în stadiul în care se poate vedea în imaginea de mai jos, făcută de Asociaţia Pro Infrastructură.
Situaţia tronsolnului Gilău-Nădăselu nu este una singulară. Două loturi din autostrada Sebeş-Turda sunt finalizate, însă deocamdată autorităţile nu se grăbesc să le deschidă traficului rutier. Din alt motiv însă. Nu s-au recepţionat lucrările.
„Aşa cum am zis de nenumărate ori, loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda sunt pregătite să preia traficul rutier. Vineri, 13.04.2018, am făcut o nouă vizită şi am luat câteva cadre aeriene. Autostrada este pregătită, dar autorităţile nu. Autostrada este gata, dar autorităţile încă se mai gândesc, încă mai analizează, încă mai negociază cu antreprenorii generali. Conform informaţiilor aflate pe surse, se pare că avem stabilite datele pentru recepţie: 24 mai pentru lotul 3 (Tirrena Scavi, între Aiud şi Decea) şi 15-16 iunie pentru lotul 4 (Porr, între Decea şi Turda). Nu vă grăbiţi: sunt date aflate pe surse şi nimic nu este sigur. Orice se poate întâmpla. Inclusiv să stăm cu autostrada închisă până la paştele cailor. Cert este că ne chinuim din decembrie 2017 să explicăm unei ţări întregi situaţia penibilă în care ne aflăm. Am filmat din dronă, de la bordul maşinii circulând cu 130 km/h între Aiud şi Turda şi am dat zeci de interviuri în mass media.”, se arată într-o postare pe Facebook, de la începutul lui aprilie, a Asociaţiei Pro Infrastructură.
Ministerul Transporturilor a susţinut că în România au fost construiţi, anul trecut, 23,78 de kilometri de autostradă. În realitate însă este vorba nu de construcţia, ci de finalizarea unor bucăţi din două loturi de autostradă care aveau în total 54 de kilometri şi la care lucrările începuseră în 2013 şi 2014 şi aveau termen de predare 2016.
Mai exact, este vorba de 15 kilometri din cei 28,6 ai autostrăzii Lugoj-Deva şi 8,7 kilometri ai sectorului Gilău-Nădăselu, din Autostrada Transilvania, pe care oricum nu se poate circula pentru că nu este gata Podul peste Someş.
Lucrările a lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, care are 28,6 kilometri, au început la 27 noiembrie 2016 şi trebuiau finalizate până la 27 mai 2016, potrivit datelor oficiale de pe site-ul CNAIR. Cu aproape un an mai târziu decât termenul de finalizare, în februarie 2017, sunt recepţionaţi 15,8 kilometri ai sectorului Dumbrava-Deva, deci mai puţin de jumătate din cât de promisese.
sursa: gandul.info
Actualitate
Investiții pentru România în valoare de 16,68 miliarde de euro prin Programul european SAFE

România va beneficia de 16,68 miliarde de euro finanțare prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), potrivit alocărilor provizorii anunțate astăzi de Comisia Europeană pentru statele membre care au exprimat interesul pentru acest program. Este a doua alocare ca ordin de mărime stabilită astăzi de Comisie.
Participarea la programul SAFE are trei implicații majore.
1. Componenta de apărare, care presupune o planificare pe următorii 5 ani a achizițiilor de tehnică militară, care vor fi realizate în parteneriat cu țările europene, pentru creșterea capacității de apărare. Vom putea dezvolta fabrici de tehnică militară și vom deveni parte a lanțurilor valorice ale industriei de apărare europene.
2. Componenta bugetară. Achizițiile de tehnică militară din următorii 5 ani vor fi plătite din această alocare, un credit la dobânzi mult mai avantajoase decât am fi putut obține pe cont propriu, cu perioadă de grație de 10 ani și termen de rambursare de 40 de ani.
3. Componenta de infrastructură. Este propusă spre finanțare o infrastructură mixtă civilă și militară, capetele autostrăzilor din nord-estul României: A7 și A8, Pașcani – Suceava – Siret, respectiv Pașcani – Iași – Ungheni.
După alocarea acestei sume urmează negocierea tehnică pentru definitivarea listei proiectelor finanțate. Această negociere se va desfășura în septembrie și octombrie, după care va fi stabilită lista finală a proiectelor finanțate prin mecanismul SAFE.
Mulțumim Ministerului Finanțelor, Ministerului Apărării Naționale, Cancelariei Prim-Ministrului și celorlalte ministere implicate pentru discuțiile tehnice care au dus la clarificarea detaliilor alocării.
Instrumentul SAFE (Security Action for Europe) este un mecanism financiar temporar al Uniunii Europene, cu un buget de 150 de miliarde euro, sub formă de împrumuturi. 19 state membre, inclusiv România, au exprimat interesul pentru acest instrument.
Programul este expresia solidarității europene față de nevoia unei apărări colective moderne și reziliente, prin stimularea cooperării industriale, reducerea fragmentării și crearea unei piețe unice eficiente pentru echipamente de apărare. Împrumuturile sunt acordate în baza unui plan național de investiții în industria de apărare, aprobat de Comisia Europeană, iar fondurile pot fi utilizate până la data de 31 decembrie 2030.
Actualitate
SCUMPIRI ISTORICE LA ROVINETE ÎNCEPÂND DE ASTĂZI. AMENZILE SE DUBLEAZĂ

Conform unui anunț al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), tarifele pentru rovinietă au crescut substanțial începând de astăzi, 1 septembrie.
Cea mai semnificativă creștere o înregistrează abonamentele pentru autoturisme. Prețul pentru o rovinietă valabilă 1 zi a ajuns la 3,5 euro, față de 2,5 euro cum era până acum.
În cazul abonamentelor cu durată mai lungă, majorările sunt și mai drastice, costurile apropiindu-se de a se dubla. Această creștere afectează rovinetele cu valabilitate de 10 zile, o lună, 3 luni și un an.
Paralel, au crescut și amenzile pentru circularea fără rovinietă. Sancțiunile se dublează, fiind acum cuprinse între 500 și 1.000 de lei, în funcție de situație.
Compania a precizat că toate rovinetele achiziționate înainte de 1 septembrie rămân valabile până la data expirării lor, astfel încât posesorii acestora nu sunt afectați de noile tarife până la reînnoire.
Actualitate
FOTO/VIDEO:Ștefan-Bogdan Țîrdea, câștigător absolut la Festivalul Național al Cântecului și Dansului Popular „Mamaia”
Tânărul interpret a cucerit Premiul I în secțiunea Soliști Vocali, cea mai competitivă categorie a festivalului, care a avut loc în perioada 27-29 august pe scena din stațiune.

Cu această ocazie, solistul a exprimat o recunoștință profundă față de cei care i-au stat alături. „Sunt profund recunoscător și fericit pentru acest succes. Mulțumesc din inimă tuturor celor care m-au sprijinit și mi-au fost alături!”, a declarat Țîrdea.
El a adus mulțumiri speciale Centrului Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada”, Ansamblului Folcloric Profesionist „Brâulețul” și, nu în ultimul rând, membrilor juriului. Solistul a încheiat declarația cu un mesaj profund spiritual, un adevărat reflex al credinței și tradiției românești: „Totdeauna, lucrul tău să-l începi cu Dumnezeu”.
Festivalul de la Mamaia rămâne unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale verii, cu rolul vital de a păstra, promova și reînvia cele mai autentice valori ale folclorului românesc. Competiția a reunit cei mai buni soliști, instrumentiști și formații folclorice din țară, într-o adevărată celebrare a patrimoniului cultural național.




Victoria lui Ștefan-Bogdan Țîrdea reprezintă nu doar un succes personal, ci și un motiv de mândră pentru întreaga comunitate artistică constănțeană, confirmând dinamismul și excelența școlii folclorice de la Marea Neagră.
-
Actualitateacum 6 ani
„Dumnezeu să îl aibă în paza sa veșnică, de-a dreapta Sa pentru totdeauna”
-
Actualitateacum 2 ani
FOTO VIDEO Un nou accident cu români, în Ungaria. Șoferul a murit pe loc
-
Actualitateacum 5 ani
( FOTO ) TRAGEDIE- Doi copii au rămas fără mamă
-
Stiri localeacum 5 ani
KAUFLAND ADUCE DUPĂ EL ALTE 5 MAGAZINE ÎN TÂRGU NEAMȚ
-
Actualitateacum 3 ani
Video cu momentul impactului. Accident violent langa Târgu Neamț (Timișești)
-
Actualitateacum 2 ani
FOTO Tânărul care și-a pierdut viața în accidentul produs vineri seară la Petru-Vodă este Marius Cadere
-
Actualitateacum 3 ani
Sfârșit tragic pentru tânăra mamică din Dumbrava! A murit la doar 23 de ani!
-
Actualitateacum 4 ani
Zbor lin, prieten drag!